Mag een yahtzee als een full house tellen?

Alle 3 de yahtzees zijn al ingevuld, je hebt nog wel full house over. Je gooit nu een yahtzee. De gebruiksaanwijzing zegt: Full house is 2 dezelfde en 3 dezelfde.
Dus ik zeg tegen mijn maat, ik heb hier 2 zessen, dat is hetzelfde, en 3 zessen, die zijn ook dezelfde, en ik vul de full house in.
Hij is het daar niet mee eens, hij zegt, die 2 paren moeten ANDERS van elkaar zijn. Echter, dat staat nergens in de regels?
Wat vinden jullie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens Wikipedia heb jij gelijk. Ik haal dit uit de spelregels die daar te vinden zijn: Full House: 25 punten voor 3 gelijke en één paar. (5 gelijke telt niet als Full House, tenzij het vak Yahtzee reeds ingevuld is). Voorbeeld: = 25 punten De uitzondering die gemaakt wordt (het vak Yahtzee is reeds ingevuld), is in jouw situatie van toepassing dus volgens deze regels mag het inderdaad.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yahtzee

volgens mij mag je een yahtzee gewoon als full house schrijven als je yahtzee's vol zijn tenminste op verschillende spel site is dat wel zo

Volgens mij mag dat niet hoor

Ik had precies hetzelfde! Ik ben het met jou eens... Ik gooide een Yahtzee terwijl alles al mijn 6 Yahtzee’s al vol zaten. Ik moest ook nog full house. Ik zei tegen m’n ma, ik heb hier 2 vieren en hier 3 vieren. Dus ik vulde gwn die 25 punten in van full house. Zij was het daar dus ook niet mee eens en ik keek effe op internet om te kijken of hier een goed antwoord op was...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100