Is de PS5 compatibel met eerdere versies?

Ik wil graag spellen van de PS3 en PS4 op de PS5 spelen. Volgens geruchten is dit mogelijk. Kan iemand dit bevestigen? Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Nee, vrijwel niet. Deze feature beperkt zich tot PlayStation 4 games.
Het zal dus niet mogelijk zijn om PlayStation, PlayStation 2 en PlayStation 3 games op de console te spelen.
Overigens zullen niet alle PlayStation 4 games op de PlayStation 5 te spelen zijn, want om het werkend te krijgen vereist elke game individuele aanvullende ontwikkeling. Met andere woorden: de ontwikkelaars moeten de games in kwestie klaarmaken via een update om op de PlayStation 5 afspeelbaar te maken. Bijna alle populaire PlayStation 4 games zullen op de nieuwe console werken.