waarom kan mijn ps3 meer opslaan dan mijn ps4?

Mijn ps3 heeft een opslag van 350 gb en staat vol games en is nog lang niet vol, maar ik heb op mijn ps4 500 gb nog maar 5 games staan en is al bijna vol hoe kan dit? overigens als ik in de opslag kijk staat er 408 gb iets verkeerd gebeurd want dan klopt de aankoop doos niet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Mijn ps3 heeft een opslag van 350 gb en staat vol games
-Welke games? En wat is de grootte in GB van die games?? ik heb op mijn ps4 500 gb nog maar 5 games staan
-Welke games? En wat is de grootte in GB van die games??

Antwoorden (1)

Je moet niet kijken naar het aantal games, maar naar hoeveel gigabyte elke game inneemt.
Tegenwoordig hebben games al meer dan 100GB aan opslag nodig met updates, patches en DLC.
Aan de andere kant kan je ook 30 kleine games van 5GB per stuk op een HDD of SSD gooien.

408GB ipv 500GB zien kan voorkomen als de PS5 de OS-installatie niet meeneemt.
Dit zie je ook bij Android, je koopt een 16GB exemplaar, maar in realiteit heb je vanaf eerste gebruik nog maar ~12GB over.
Dit omdat de systeemsoftware ook ruimte inneemt.
===

Toevallig COD Warzone op je PS4?!
https://www.reddit.com/r/CODWarzone/comments/fps2b1/ps4_installation_size_do_i_really_need_to_clear/
Mensen klagen dat dit spel ~200 GB nodig heeft om te installeren.
===
Met andere woorden de stelling in je vraag klopt niet. Je PS4 kan meer opslaan, alleen betekent dat meer, meer GB, niet per se meer spellen.
Toegevoegd op 27 juli 2020 13:48: tekst
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Los daarvan (nou ja niet helemaal), als je steeds tegen dit probleem aanloopt kan je zelf de HDD of SSD vervangen voor een grotere.
https://www.youtube.com/watch?v=sN3E229Rjjo