Is een playstation een goede optie voor virtual reality?

Hoi, Ik heb onlangs een virtual reality bril gekocht. (samsung gear vr). Ik gebruik die met mijn samsung s7. Leuk ding. Helaas krijg ik al na zo'n 10 minuten de melding dat mijn gsm moet afkoelen... Aangezien ik toch graag langer dan 10 minuten in de virtuele wereld wil blijven denk ik eraan om een playstation aan te schaffen. Misschien domme vraag, maar wordt die ook zo warm? Ik denk het niet, maar zou het hier toch eerst even willen vragen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=s7+overheating+gear+vr&oq=s7+overheating+&aqs=chrome.2.69i57j0l5.4793j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Het probleem zit hem erin dat je de S7 opsluit in de bril. Een mogelijke oplossing:
https://www.youtube.com/watch?v=jfi_qPsk-o4

Het beste antwoord

De S7 is er niet voor gemaakt om constant zware 3D VR games te spelen(hoewel 10 minuten voor een waarschuwing ook niet zou horen), daarnaast is het natuurlijk monitor EN computer ineen. De bril van Sony doet geen (tot weinig) berekeningen en zal dus amper warm worden. De PS4 zelf zal wel warm worden, maar die is daar op gebouwd (ventilator).

Dus in dat opzicht is de PS VR + PS4 een betere optie. Zeker omdat de kracht van een PS4 die van een smartphone met gemak zou moeten overstijgen.

Dan kan je nog zeggen dat PS VR maar 1 van de alternatieven is. De andere zijn PC-gerelateerd, dus als je nog geen PS4 hebt en al wel een krachtige of upgradbare gamePC moet je dat wellicht ook even in overweging nemen. Denk dus aan Vive of Oculus.
https://www.youtube.com/watch?v=Wwh7Zv96RFI

Maar ook nu zijn er al weer andere sets, zelfs een met een 4K display (eindelijk voldoende om geen grid te zien).
https://www.youtube.com/watch?v=Wvl_15UNFYU

In theorie zou alles beter moeten zijn dan een smartphone-oplossing.

Toegevoegd na 9 minuten:
Andere video welke de S7 koeler zou moeten houden:
https://www.youtube.com/watch?v=EG-tNdJOVFY
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hey, Alvast hartelijk dank voor de interessante antwoorden. En de video's. Ik ga de tips eens proberen om de S7 koeler te houden.
Als het niet veel uithaalt ga ik mij een PS4 aanschaffen.
In een pc gerelateerde oplossing ben ik niet zo geïnteresseerd.
Liefst zou ik zo een standalone bril hebben maar ik veronderstel dat dat nog niet op de markt is...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op dit moment is een S7 met bril eigenlijk een soort standalone. Google is er"wel mee bezig:
https://www.bright.nl/nieuws/google-werkt-aan-standalone-vr-bril
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus dat wordt nog even wachten dan...Maar aangezien ik nogal redelijk ongeduldig ben ga ik toch uitkijken naar een PS4. Maar eerst nog wat sparen :-) Maar niet te lang :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Faby, mag ik daar nog aan toevoegen dat wanneer je een PS4 gaat aanschaffen (zeker doen!) je niet per se voor de PS4 PRO hoeft te gaan. Playstation VR werkt daar even goed op, en al heeft de PS4 PRO voor pakweg 40 euro meer wat extra vermogen, Maar het verschil merk je echt niet, tevens niet met de VR. Vergelijking met de Samsuns Gear is een beetje appels en peren; de PS4 VR is beduidend zwaarder en echt bedoeld voor games. De Samsung Gear vooral voor entertainment zonder al te zware software. De HTC Vive en Oculus zijn tevens zware brillen, maar inderdaad bedoeld samen met een (zware) computer. Daar ben je al met al stukken meer geld voor kwijt. De PS4 VR is absoluut een pareltje binnen het huidige aanbod van virtual reality! Mocht ik (en MrTomaat) je hebben overtuigd, dan vooral heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Fijn dat je nog even wilde reageren Dekay. Altijd leuk!
Dus met de PS4 VR ga ik nog meer spelplezier beleven.
Ik kan haast niet meer wachten :-)
Maar om te beginnen zal ik eerst een tv toestel aanschaffen om hem aan te sluiten.
(Ik heb hier enkel nog zo'n logge beeldbuis die al jaren niet is aangezet)