Wat is beter de nintendo dsi of de nintendo ds lite?

Ik wil heel graag een ds kopen, maar ik zit heel erg te twijfelen welke, ik heb op internet het verschil bekeken, qua omvang en wat ze alle twee kunnen. Ik had eerst een psp, maar het bleek toch niks voor mij, te weinig leuke spelletjes. Ik hoef niks voor muziek of andere futsels erop, ik heb daarvoor een ipod nano, maar die camera vind ik wel eigenlijk leuk...3 megapixel..hoe scherp is het beeld dan precies? De nintendo ds lite heeft wel leukere kleurtjes...en een wat mooiere uiterlijk vind ik...op de voorkant staat het teken van nintendo op de dsi niet...en dat dsiware ofzo op de dsi is precies hetzelfde als wat m'n wii ook heeft...
Welke zouden jullie dan nemen?

Ik wou het toch nog even bijwerken, ik las net op het internet dat je na verloop van tijd scheurtjes krijgt in de hoeken van de ds =S..schijnt een productiefoutje te zijn, maar ik heb nog niet gelezen dat dit ook gewoon voorkomt bij de dsi...

Trouwens ik heb ze allebei gekocht via bol.com...morgen krijg ik ze...kijken welke beter is...

Update: Ik heb ze allebei ontvangen...heeft alleen maar voor nog meer verwarring gezorgd.

De dsi heeft de camera, maar dat ding maakt niet erg geweldige foto's, oke redelijk, geluid klinkt ook veel beter van de dsi. Internet enzo boeit me niet super veel, dus heb ik het ook nog niet uitgeprobeerd, hij is wel wat duurder dan de ds lite

De ds...ziet er mooier dan verwacht uit, alleen wel jammer van dat gewoon stukje plastic aan de zijkant, minder scherp geluid, een gameboy advance-slot en goedkoper dan de dsi

Hmmm Dilemma...dilemma...

=S

---->ik weet het antwoord al, na veeeeeeel denkwerk. =P

Het is dus uiteindelijk de dsi geworden, ik heb geen gba-spellen, dus heb ik ook eigenlijk geen gba-slot nodig. Ik had nog eigenlijk helemaal geen ds, dus kan ik toch beter gelijk de nieuwste nemen, er kunnen trouwens meer dan 410 foto's op zonder sd-kaart! Scherpte van de foto's vallen trouwens reuze mee, het heeft trouwens een of andere flits..

Het geluid heb ik ook even getest, het klinkt beter op de dsi dan de ds lite. Het beeld ziet er ook groter uit dan op de ds lite.

En het uiterlijk...daar heb ik ook wat op gevonden, ik heb via google een site gevonden met skins voor dsi's, dus heb ik een mooie van hun al uitgekozen

Bedankt iedereen voor het antwoorden!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Wij hebben 2 DS Lite's in huis. Bij beide is het scharniet kapot gegaan. Zat toch een jaar tussen qua aanschaf.
Belangrijkste verschillen. DSi is:

12% dunner dan de DS, geen Gameboy Advance cartridge, webbrowser, fotobewerkinssoftware, 2 bewegingsgevoelige camera's waarvan 1 camera in 3 MPixel, 2 aanraakschermen, grotere schermen (3,25 ipv 3), SDHC slot, verbeterde speakers.

Leuk is ook dat de camera beweging registeert en je spelletjes kunt besturen door er met je handen voor te gaan staan en te bewegen.

http://www.youtube.com/watch?v=UOu5qhWsd_s

http://www.youtube.com/watch?v=UhIjM9MwSzw
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een computer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3 megapixel is redelijk goede kwaliteit. Hiermee zou je een foto op 10x15 kunnen afdrukken en zou je hem 'bijna' niet kunnen onderscheiden van een foto die genomen is met een oude analoge camera (afgezien van de veel te hoge scherpte).

Persoonlijk gaat mijn voorkeur toch naar de PSP, maar je geeft al aan dat dat het niet is voor jou. Volgens mijn beste vriend die een legio aan die dingen heeft: PSP, DS, DS lite, is de laatste het beste, dus de DS Lite.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben zelf altijd gecharmeerd van de nieuwste gadgets. Heb zelf ook een NDS, maar zie nog geen overtuigende reden om over te gaan naar de NDSi. Die extratjes zijn leuk, maar meer ook niet. Ik blijf dus voorlopig gewoon op mijn NDS spelen. Misschien als er een nog nieuwere versie komt, maar dat zien we dan wel weer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou toch kiezen voor de DSlite als ik jou was, deze is wat minder gevoelig dan dan nieuwe DSi. Ik heb zelf ook beide (DSi pas gewonnen), maar vind er eigenlijk niet zoveel speciaals aan. De camera kwaliteit is niet zo geweldig dat ik het de moeite waard vind.

Kortom: neem de DSlite, en daarnaast een eenvoudige camera van minimaal 4 mp en doe daar het fotowerk en heb daarmee je fotoplezier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens DSi, denk ik, er zitten allemaal nieuwe opties in, als je een gameboy advance had, zou ik de DS nemen, in de DSi kunnen geen AdvanceSpelletjes meer.