IDC = I don't care. (Het kan me niet schelen/het boeit me niet.)

Vergelijk: IDK = I don't know.

Het is een afkorting die je vaak in informeel Engels taalgebruik op het internet tegenkomt, zoals in forums, youtube comments en andere social media.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Was ook mijn eerste ingeving, alleen kan ik het niet plaatsen in de categorie Spelcomputers.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Och, 't zal wel in een game chat zijn voorgekomen of zo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar goed, nieuwe mannelijke vraagsteller, jong aan de naam en de inhoud te zien, eerste vraag, superkort gesteld, geen achtergrond/context, social media gerelateerd... Mijn ervaringsheuristiek leert dat de kans zeer klein is dat vraagsteller ooit terugkomt om zelfs maar het antwoord te lezen, laat staan op deze discussie te reageren :') Maar wellicht verrast hij ons.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is veel gebruikt in chats voor online games, dat zal de link zijn. Er worden veel afkortingen gebruikt, scheelt tikken, handig in een realtime shooter waar je weinig tijd verloren kan laten gaan. Nog beter is een headset gebruiken, maar dan heb je ook te maken met "salty people".
Zonder de context waarin deze afkorting thuis hoort is het gokken, maar hier heb je 5 opties:

1. De afkorting "IDC" betekent "I don't care" (Nederlands: "ik geef er niet om/kan mij niets schelen").

2. IDC
Interdigiterende cel.
Bron: dehelianthus-haarlem.nl

3. IDC
Internet Database Connector, programmeertaal van Microsoft voor koppeling database aan internetpagina's, vervangen door ASP
Bron: ming-automatisering.nl

4. IDC
Internet Database Connector, programmeertaal van Microsoft voor koppeling database aan internetpagina's, vervangen door ASP
Bron: icer.nl

5. IDC
• Integrated Database Connector
• International Data Corporation: Amerikaanse firma die opiniepeilingen en statistieken inzamelt betreffende informatica.
Bron: 4umi.com