Hoe komt het dat mijn laptop's ventilator geluid gaat maken bij het spelen van de Sims 3?

Ik heb genoeg geheugen, en er kan geen stof in zitten aangezien ik hem pas nieuw heb.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Dat komt omdat je videokaart/grafische chip dan heet wordt, de koeling moet dan extra toeren maken om alles koel te houden, en dat maakt meer geluid..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb HP CoolSense op mijn laptop, maakt dat enig verschil uit?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HP CoolSense maakt niet je computer koeler, het zorgt er alleen voor dat afhankelijk van de omstandigheden de koelstrategie wordt aangepast, d.w.z. dat als het minder hard nodig is om te koelen, hij de koeling wat terugschroeft, om slijtage en energieverbruik te besparen. Uiteraard kan HP CoolSense niet op magische wijze voor meer dan 100% van de capaciteit van de koeling-hardware zorgen (als in ventilator en koelelementen).