Is een powerline goed voor me ps4 download snelheid?

Nu zit ik met me playstation 4 rond de 2.8 mbps (via gebruik van wifi). Kan ik me download snelheid met een powerline sneller maken? En hoe snel precies?
Ik zat te denken aan deze powerline adapter: http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4020p-av500-powerline-adapter-starterkit-met-geintegreerd-stopcontact-nl/9200000014857945/

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is lastig te zeggen. Je kan 100x beter gewoon bedraad gaan.

Antwoorden (1)

Dat hangt helemaal van je thuis situatie af, en dan bedoel ik elektrisch gezien. Zit de powerline adapator die aan de router verbonden wordt op een andere groep dan waar de playstation aangesloten is, dan heb je per definitie verlies op snelheid, en de afstand is ook alles bepalend voor een goeie verbinding. Het signaal van de PLA's komen verder dan je voordeur, dus als de buren ook zo'n PLA setje hebben hangen, dan wordt dat ook negatief beïnvloed.