Hoe krijg ik geluid bij de ps3 als ik hem aansluit op de monitor?

Ik wil een ps3 kopen nou ga ik hem met een dvi-d single naar hdmi aansluiten op mijn pc monitor. Maar dan heb ik geen geluid, wat heb ik nodig om wel geluid te krijgen en dat ik dan bijvoorbeeld mijn samsung oortjes erop aan kan sluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en welke stekkertjes(rood,geel,wit) van de av-kabel moet ik dan in die 2x tulp female>jack female kabel doen?

Antwoorden (2)

De AV-kabel ook aansluiten. Even een 2xtulp female>jack female kabeltje kopen en dan je PS3 zo instellen dat beeld over HDMI en geluid over de AV uitgang gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en welke stekkers van de av-kabel (rood,geel,wit) moeten dan in die 2xtulp female>jack female kabel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De witte en rode stekker
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+voor soul
geel=video
wit=links audio
rood=rechts audio Je koptelefoon gaat in de jack.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En nog een vraag, geeft DVI-D single link 18+1, wel gewoon beeld.
Niet dat het super slecht is ofzo,want het hoeft niet perse super mooi te zijn maar ook niet slecht ofzo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DVI en HDMI geeft hetzelfde beeld in principe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En stel als ik een ps4 zou kopen, zou dat dan nog precies hetzelfde werken met de hdmi naar dvi-d en de av-kabel voor geluid?
Het ligt eraan of je een HDMI kabel hebt, want dan heb je automatisch al geluid.
Als je een AV kabel hebt moet je checken of alle drie de kabels zijn aangesloten, want je hebt een Audio (Geluid), een Video (Beeld), en nog een Video (Beeld) kabel.
Het zou dus kunnen dat de Audio kabel er niet in zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je van HDMI naar DVI gaat (monitor) verlies je je geluid...