Tussen de Wii en de WiiU zitten een paar verschillen het grootste verschil de controller, hij is vrij groot met aanraak scherm. Daarnaast heb je ook een betere beeldkwaliteit dan bij de Wii, de nieuwe WiiU heeft ene HD video waardoor de beeldkwaliteit erg goed is. Maar een groot voordeel van de WiiU is dat je er ook films op kan kijken. Er zijn twee verschillende versies van de Wii U te koop. Een witte standaard versie en een zwarte premium versie. De premium versie heeft meer intern geheugen 32 GB i.p.v. 8 GB om precies te zijn, om spellen en films en andere gegevens op te slaan. Je kan wel de spellen van een Wii over zetten naar de WiiU. Ik hoop dat je er wat aan hebt! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel specifiek;

De Wii U is Full HD, de Wii niet
De Wii U heeft een controller met eigen display, de Wii niet
De Wii U is met maximaal vijf personen te bespelen, de Wii met 4
De rekenkracht van de Wii U is veel groter dan van de Wii
De controller met display kan ook gebruikt worden zodat iemand anders gewoon TV kan kijken (spelafhankelijk)
Er is een betere integratie met de eShop van Nintendo
Er zijn veel meer connected functies in de Wii U aanwezig waardoor je veel socialer speelt
De Wii zal eerder geen nieuwe games meer krijgen dan de Wii U

En zo zijn er nog heel wat te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hope this helps :P