werkt de Xbox controller op de wii?

aangezien de draadloze controller van de Xbox een USB stick erbij heeft zitten. (de wii heeft USB drivers)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Nee, dat zal niet gaan. Het feit dat het in beide gevallen om USB gaat en de stekkers dus passen, zegt niets. Het gaat om de aansturing van de controller richting xbox en die is anders dan bij de wii.
Ik ken wel een controller die je zowel op xbox als op PC kunt gebruiken, maar dus niet een die voor xbox en wii te gebruiken is. Maar de standaard xbox controller in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bestuuring is totaal anders van de 2 verschillende controller s en daardoor zal dit dan ook niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat de Wii van Nintendo is en de Xbox van Microsoft geeft al antwoord op je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee en zeker niet proberen !!! je krijgt kortsluiting en je wii en xbox word verrot
ik spreek uit ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een gewoon usb apparaat in een usb aansluiting doen kun je alleen kortsluiting krijgen als het apparaat dat je insteekt kapot is. usb is universeel het heeft alleen te maken met dat de wii de input niet kan herkennen omdat dat niet in de software zit.
Gewoon zo zal dat niet lukken. De wii kan namelijk de input van de xbox controller niet herkennen. Je zou dan al zelf firmware moeten schrijven met drivers voor de controller. Anders zal het niet werken. (er bestaat linux voor de wii en ook dosbox iemand zou in principe drivers kunnen maken voor in linux of dosbox maar dan zou je de controller nog niet in spellen kunnen gebruiken)

kort antwoord: het is mogelijk maar niet zonder je wii te hacken en custom firmware te schrijven.