Wie heeft de Xbox One uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
SimonV
9 jaar geleden
De Xbox One is uitgevonden door Microsoft en is uitgebracht is op 22 november 2013. De console is de opvolger van de Xbox 360 en concurreert met de Wii U en de PlayStation 4.

Antwoorden (1)

De Xbox werd op 15 november 2001 gelanceerd en was de eerste spelcomputer van Microsoft. Er was niet één persoon de uitvinder van, maar een team van Microsoft werkte aan de opzet: Kevin Bachus, Seamus Blackley, Ted Hase en Otto Berkes.

Hun tweede console was de Xbox 360 en verscheen op 22 november 2005 in Amerika. Dat apparaat kwam tot stand door een samenwerking van Microsoft, IBM, ATI, Samsung en SiS.

Op 22 november 2013 was de officiële lanceringsdatum van de Xbox One. Ontwikkeld door Microsoft, op basis van de vorige versies en verrijkt met nieuwe technische snufjes. Er is dus geen specifieke uitvinder voor te benoemen.