Dat de spelers elkaar games regelmatig uitlenen tegen de kleine kosten, is dat legaal?

Dat de spelers elkaar het games regelmatig uitlenen tegen de kleine kosten, is dat legaal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het uitlenen van jouw bezit mag gewoon. Hier hoef je niemand toestemming voor te vragen. Het kan zijn dat de algemene voorwaarden van het product dit als illegaal verklaren, maar dan overstemmen ze zover ik kan nagaan de Nederlandse wet en dat mag niet.

Vraag je er geld voor, dan is het geen uitlenen, maar verhuur. In dat geval moet je belasting afdragen en een afdracht doen op de auteursrechten. Die auteursrechten regel je met de Buma. Die zullen over het algemeen een percentage van de omzet vragen. Dit is allemaal geregeld in de auteurswet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja en nee, het uitlenen is legaal. Het "verhuren" dus geld ervoor vragen is verboden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke wetregel geeft dat aan? oid? Kun je dat aangeven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen haan die er naar kraait. Ofwel niemand die er achter komt dat je er geld voor vangt, en al ZOUDEN ze er achter komen, gebeurd er geen drol.