Waarom is Gamecafe in Nederland niet populair?

Ik speel liever een game bij een cafe waar er een goede PC klaar wordt gezet voor jou. Maar ik zie t nergens in Nederland wat het in Zuid Korea het heel normaal fenomeen is.
Hoezo niet populair?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
Wzzrd game cafe is een leuke
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gok dat dat te maken heeft met de cultuur en rijkdom in Nederland. Als je veel gamet hier is de kans groot dat je zelf een PC kan kopen. Anders kan je vaak wel een console kopen. Dit is ook de reden dat arcadehallen bijna dood zijn in NL, Lekker in je eigen huis gamen met goedkope drank/voedsel ipv steeds een bedrag betalen (wat op een gegeven moment ook een keer gelijk komt met de aanschaf van eigen apparatuur, zeker als je de dure biertjes/colaatjes meerekent).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik speel liever een game bij een cafe waar er een goede PC klaar wordt gezet voor jou. Ook als je zelf het geld zou hebben voor een goede gamePC?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of gaat het je om het in een cafe zitten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik wil het PC gamen niet inmengen in huis met kinderen en vrouw.
Zoals je buiten huis voetbalt, een voetbaltraining of wedstrijden. En het voelt veel beter aan dat ik ergens ander plek gamet dan dat ik in huis doe en alle afleidingen bij komt kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je dan eerder een uitzondering bent in NL. En dat helpt je wens niet, zogezegd. Zodra hele volkstammen in NL buitenhuis willen gamen zal dat zo anders zijn. Maar ik snap je wens nu wel beter, zit je lekker in je spel, staat er zo'n kleine te jengelen dat ze een spongebob filmpje met papa willen kijken op de PC. En waarom papa mensen aan het vermoorden is op een scherm. Dat je buitenhuis voetbalt heeft als reden vooral dat niemand binnen een voetbalveld heeft liggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je begrijpt me, MrTomaat. :)
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die zijn zoals ik. Mensen die geboren zijn in jaar 80-90 hebben ooit uren achter scherm gezeten, maar dat kan nu niet meer ivm grote verplichtingen in huis.
Altijd leuk om leuke games uit te proberen, door dat gamecafe's, kan dat. Je hoeft dan niet grotere PCsysteem te kopen, wat je vrouw daar zeker tegen is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou ook voor geen goud buiten de deur gamen op een PC die niet van mij is met hardware die niet van mij is. Ik ken mijn PC. Ik ken mijn muis en toetsenbord, Ik weet precies hoe gevoelig ze zijn op mijn muismat etc.

Het beste antwoord

Gebruiksgemak van thuis gamen, niet in het openbaar, hardware is hier niet duur, game cafés daar zijn meer mogelijk omdat een veel groter % van de bevolking gamed. Hier zijn het vooral veel jongeren/jongens. Daar is het ook bij ouderen en meiden veel populairder. Ze hebben ook meerdere zenders op TV puur voor gamen. O.A. Azubu TV.
In nederland heb je Twitch en Youtube. Ook wel een paar losse websites maar niet veel meer.