Wat zijn de voordelen van Kinect bij de Xbox One?

Een paar maanden geleden heeft Microsoft aangekondigd de Xbox One zonder Kinect te leveren (voor 100 euro minder). Is Kinect echt iets wat je bij je Xbox One zou moeten hebben of is het eerder iets wat totaal overbodig is? Kortom: Wat zijn de voordelen van Kinect?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De Kinect-sensor is, net als de controller die je in je hand houdt, een apparaat om je XBox mee te bedienen. De kinect "leest" jouw lichaamshouding en kan op die manier bepaalde commando's herkennen die je anders met je handcontroller zou geven. Het voordeel van de Kinect is dat hij ook spraakherkenning heeft, waardoor je je XBox kan bedienen door te zeggen wat hij moet doen, en je dus je handen vrij hebt. Je hoeft zelfs niet eens in het zicht van je Kinect te zijn om met spraakherkenning te werken.

De vraag of de Kinect overbodig is is lastig te beantwoorden en vooral afhankelijk van je eigen wensen. Je kan je XBox met de handcontroller volledig bedienen en als je daar genoegen mee neemt ben je klaar. Als je wat meer gemak wilt en met handgebaren of woorden je XBox wil bedienen, dan heb je de Kinect nodig.

Daarnaast zijn er bepaalde spellen die alleen maar werken met de Kinect en niet met de handcontroller.