Mijn wii is omgebouwd. Het spel Mario kart vraagt om een systeem update vd Wii zelf. Is dit verstandig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe is hij omgebouwd, met een harde schijf er in?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, met een extern harde schijf.zonder chip
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan moet je het niet doen. Je moet dan even zorgen dat je de nieuwste hack installeert. Is wel een gedoe als je het nog nooit gedaan hebt.

Het beste antwoord

Dat ligt eraan of je Wii softwarematig of hardwarematig is omgebouwd. Als het eerste het geval is (softmod), is er een speciale software geïnstalleerd die de kopieerbeveiliging omzeilt. Nintendo wil dit natuurlijk voorkomen, dus als je een update installeert verwijderd Nintendo alle onbekende software. Je ombouw wordt dan ongedaan gemaakt.

Als je Wii echter met een chip is aangepast (hardmod), kun je gewoon updates installeren zonder enig risico. De chip zorgt er namelijk voor dat de beveiliging wordt omzeilt en aangezien de chi fysiek is kan de Wii daar niets aan doen.

Als je niet weet of je Wii is gesoftmod of gehardmod moet je antwoord geven op de volgende vraag: hoe laadt ik een gekopieerd spel? Als je dit via speciale software op je Wii doet is je Wii gesoftmod. Laadt je spellen gewoon via het Wii disk-kanaal (icoontje meest linksboven in het homescreen), dan zit er een chip in je Wii.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dan is vaak je hack weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er aan hoe hij is omgebouwd, software matig of anders.