Playstation 3 gevallen, wat nu doen?

Sinds gister avond was m'n playstation 3 gevallen op de grond. Hij deed het nog wel. Ik wou vandaag gamen en de playstation deed het nog wel, maar ik kreeg geen playstation beeld. Ik heb een hele oude tv en gebruik een AV kabel. Zou dit het probleem zijn ?

Verder kan ik m'n playstation wel aan doen, maar al wil ik hem uitdoen kan dat niet dus moet ik de stroomkabel van m'n playstation eruit halen, en m'n ps-controller gaat ook niet meer aan, wat is er aan de hand ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

In de garantievoorwaarden op het garantiebewijs van de winkel waar je je PlayStation kocht, staat omschreven welke defecten, storingen of welke schade in aanmerking komt voor "herstel onder garantie."

Als valschade erkent wordt en jouw toestel nog onder garantie valt, dan zal je hier normaalgezien geen extra kosten aan hebben.

Als je PlayStation buiten garantie valt dan moet jij die kosten zelf betalen. Het betreft hierbij:

- het vervoer van de winkel waar jij het binnenbracht naar het herstelatelier en/of de fabrikant en terug.
- de werkuren van de werknemer(s) die je toestel behandelen.
- de (mogelijke) herstelstukken en/of update van de software.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik het goed dat je een PS3 phat model hebt? Ik ga er even vanuit dat je geen garantie meer hebt want dat zou ik zeker als eerst proberen. Probeer ook even een andere TV om uit te sluiten dat het daaraan of aan de aansluiting ligt. Je controller kan de synchronisatie met je PS3 verloren zijn en zou het eigenlijk weer moeten doen als je hem een keer aansluit met de USB-kabel. Wat ik even zou proberen voor het beeld is als je de PS3 aanzet, de aanknop ingedrukt houden tot hij nogmaals piept. Dan reset hij zijn uitvoerinstellingen en weet je in ieder geval zeker dat het niet daaraan ligt dat je geen beeld hebt. Als dat niet helpt, probeer de magische self-repair functie van je PS3: eigenlijk bedoeld om stof uit de behuizing te blazen, maar ik heb al zoveel kwaaltjes aan dat ding erdoor gerepareerd gezien dat je het gewoon altijd even moet proberen. Haal je stroomkabel uit de PS3, hou het eject-knopje ingedrukt en stop de stroomkabel er weer in. Als het goed is gaan de ventilatoren een paar seconden als een malle tekeer en de PS3 start opnieuw.
Als je nog steeds geen verbetering ziet, zou ik zelf gaan denken aan 'm openschroeven en controleren op zichtbare mankementen maar dat is misschien wat te veel gedoe. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik heb de PS3 Slim. Ik heb alsnog deze dingen hier geprobeerd maar niets hielp, ik kon hem ook niet aansluiten op de smart tv beneden omdat ik geen HDMI kabel heb :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had al gereageerd maar is blijkbaar iets mis gegaan.. dus misschien staat dit verhaal er straks twee keer:
Je kunt nog de volgende keer dat je in de Action bent een cheape hdmi-kabel kopen en dat proberen, maar ik geef je een minieme kans dat het je probleem oplost. Ik ben bang dat je gaat moeten kiezen; of een nieuwe PS3, of een reparatie buiten garantie aanvragen bij Sony. Dat kun je zelf regelen via hun website maar het kan soms ook via de retailer waar je hem vandaan hebt. Dat kost ongeveer 90 euro. Succes!