als ik een playstation 3 heb, kan ik dan mijn laptop als scherm gebruiken, via hdmi?

ik wil graag gta 5 spelen op mijn playstation 3 die ik binnenkort ga kopen. maar ik heb nog geen beeldscherm. nou vroeg ik me af of ik mijn laptop via hdmi ook als beeldscherm kan gebruiken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Dat kan, maar niet zonder een ingreep. Zowel de HDMI aansluiting van de PS3 als van de laptop sturen signalen uit in plaats van dat ze signalen ontvangen. Met een enkele HDMI kabel ertussen ga je dan ook niets bereiken.

Om het wel voor elkaar te krijgen, zou je een capture kaart moeten kopen. Bijvoorbeeld de Roxio's in de links hieronder. Het nadeel is alleen wel dat je lag op de verbinding hebt. Met andere woorden, er zit wat tijd tussen wat je doet en wat je ziet/hoort. Voor het kijken van films is dit geen probleem, maar tijdens het gamen is het waardeloos.

Mijn advies zou in jouw geval dan ook zijn om een nieuwe of gebruikte monitor met HDMI of VGA te zoeken. Er zijn namelijk HDMI naar VGA converters te koop en die werken prima. Ook daarvan heb ik een voorbeeld tussen de links geplaatst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dit Is niet mogelijk. Dit kan alleen met een losse tv of losse monitor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan helaas niet, je kunt natuurlijk wel altijd even kijken of je ergens een koelkast tvtje van 20,- kan aanschaffen op bv. Marktplaats of ergens bij een lokaal kringloopwinkeltje zodat je toch kan tijdelijk kan spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat is een "koelkast tvtje" ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kleine televisie van voor de oorlog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beeldbuis of CRT, net zo diep als hoog als breed. UItstervend sinds plasma tv's en LCD's. Dus niet van voor de oorlog.
Amadea
10 jaar geleden
Maar wat heeft dat met een koelkast van doen dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een koelkast tv kan je geen hdmi kabel instoppen ,koelkast tvs zijn gewoon de hele oude tv s niet hd enzo