Kan ik met een hdmi splitter hdcp weghalen en daarna een hdmi naar vga aansluiting maken?

Wij hebben een hd beamer met alleen vga aansluiting. Helaas heeft de ps3 alleen een hdmi aansluiting met hdcp. Nu zag ik op youtube dat ze hdcp omzeilden met een splitter. Nu denk ik als ik na die splitter een hdmi naar vga kabel plak, lukt het dan nog steeds met de hdcp protectie?

De dingen die het doen volgens de reviews en youtube:
http://www.amazon.co.uk/HDMI-VGA-Audio-Converter-Lifetime/dp/B008VC5UOA/ref=cm_cr_pr_product_top
http://www.amazon.de/HDMI-Splitter-Verteiler-Full-HD-1080P/dp/B00BY07MZG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1392236542&sr=8-1&keywords=sewell+hdmi+splitter

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dit is zeker mogelijk, maar je moet hiervoor een actieve HDMI-VGA adapter hebben. (om het digitale signaal van de HDMI kabel om te zetter naar VGA) Het is ook zeker niet onverstandig om eerst te kijken welke andere aansluitingen er op de beamer zitten, want HDMI-DVI-D adapters zijn stukken goedkoper omdat deze niet actief hoeven te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is dus de bedoeling om op 2 schermen (beamer en tv) de voltage weer te geven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is die splitter niet eens nodig, je kan beter eerst alleen de actieve HDMI naar VGA kopen en zien of het werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, want het zijn twee actieve kastjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor het late antwoord, maar ja. Het zal met alleen het laatste kastje ook moeten werken!