Dat de opslagruimte 500 gb bedraagt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
GB, niet gb of Gb. Kleine b staat namelijk voor bit waar het hier over byte gaat. 500 Gb staat 8 maal sneller vol dan 500 GB. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gigabyte
Dat er een hardeschijf in zit met een geadverteerde grootte van 500 GB. Dat is GB als in 1000 tot de derde macht bytes. Je kan dan voor iets minder dan 500 GB aan installatiedelen van spellen, video's en muziek er opzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
had ik bijna gelezen dat je 500*2^30 bedoelde! Maar dus inderdaad, 500.000.000.000 bytes. Wat ik nog steeds flauw vind van de heren hardeschijffabrikanten (m/v) aangezien de grootte van de dingen die je er op zet wel in GiB gaat. Scheelt toch ruim 7%. Waardoor je er nog maar 465Gib aan spulletjes op kan zetten (wat overigens meer dan genoeg is voor een PS3)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat dingen er in GiB op worden gezet is de keuze van u OS-boer. Sommige linux-distro's zijn al lang om en zetten gewoon ook alles in GB (1000^3 B). Probleem opgelost. MS kan ook beter over voordat het verschil (wat per GB/TB/PB gekker wordt) tot 50% van de geadverteerde waarde wordt. HDD-fabrikanten zullen toch nooit meer teruggaan, zij hebben ook gewoon kilo=1000 van het algemeen geaccepteerde van het SI-stelsel achter zich.
Dat is hoeveel plaats een bepaalde Ps3 heeft, Deze is toevallig 500Gb maar er zijn ook van 120, 250 etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook hier: Het is GB niet Gb een verschil van een factor 8.