is er verschil tussen vga of hdmi aansluiting als je xbox 360 slim op een monitor wilt qua kwalliteit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso doet VGA geen 1080p over HDMI (op een Xbox, en de meeste tv's accepteren ook 1080p over de VGA-poort).

Antwoorden (3)

Jazeker. Met een hdmi-kabel is de beeldkwaliteit wel een stukje beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is altijd verschil, HDMI kabel zegt ook al HD, dus hogere kwaliteit. VGA kabels zijn zelfs duurder dan HDMI kabels, dus als je een HDMI poort hebt, moet je even bij de action langs gaan voor een HDMI kabel, 2 euro en dezelfde kwaliteit als die van scheer en foppen van 30. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het signaal gewoon goed is, en er dus een degelijke kabel gebruikt wordt die niet al te lang is, zal je geen verschil merken. VGA / component kan gewoon een 1080p signaal aan. Het voordeel van het digitale signaal van HDMI is alleen dat het beter behouden blijft over langere afstanden en een slechtere kabel zo goed als geen invloed heeft (binnen redelijke normen uiteraard; in een kabel kan altijd een knik komen, en over 40 M blijft ook een digitaal signaal niet zonder verlies wat zich op het scherm zal uiten in artefacten en sync-problemen in beeld en geluid).

Kortom, in principe kun je beter HDMI hebben wegens het stabielere signaal en het gemak van één kabel voor zowel beeld als geluid en bepaalde instellingsmogelijkheden die in sync gebracht kunnen worden. Maar puur gekeken naar het beeld, doet VGA / component het net zo goed indien de genoemde factoren redelijk in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"VGA / component kan gewoon een 1080p signaal aan." Ja, VGA/Component kunnen dat wel, maar de console stuurt domweg geen 1080p over Component en een TV ontvangt in de regel ook geen 1080p over VGA (en meestal ook niet over component). Meestal is een VGA D-Sub op een tv gelimiteerd tot 1280x1024 (waarom weet ik niet). http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TCP50G20.PDF Zoek maar op D-sub Dus om alle problematiek te omzeilen>idd HDMI.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso gaat het hier om een monitor, en niet een televisie. Verder is men hier ervan overtuigd dat het wel degelijk werkt, 1080p over component:
http://forums.xbox.com/xbox_forums/general_discussion/f/135/p/253265/1316196.aspx Overigens heb ik mijn mediaspeler ook een tijdje via component aangesloten gehad, en dat was ook gewoon 1080p op mijn televisie. Is de D-Sub-aansluiting op televisies dan beperkt (het signaal is immers hetzelfde als component)? Maar je zegt dus dat als ik mijn televisie zou aansluiten op mijn oude laptop, dit waarschijnlijk niet zal werken? Kan me dit eigenlijk moeilijk voorstellen, zelfs bij die G20 niet. Maar goed, als het in de handleiding staat, zal het wel. Zal het eens proberen wat mijn televisie accepteert...