Ik wil bij de XBox360 een HDMIkabel aansluiten, maar de SCARTkabel heeft een uitsteeksel waardoor de HDMIkabel er niet in kan. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit schijnt alleen te kunnen via internet of m.b.v .die HDMIkabel. Complete nonsens!! Een spel dat of internetverbinding nodig heeft OF een bepaalde videokabel. Wie verzint dit? HDMI moet gewoon werken zonder de ander kabel. HDMI is beeld+geluid. Wel even de XBox uit en aan zetten. Als je zoiets samen wil spelen moet je twee Xboxen hebben die allebei op het internet zijn aangesloten. Andere videokabels hebben geen invloed daar op.

Antwoorden (2)

De scart-kabel eruit halen. Als je je xbox via HDMI aansluit, heb je geen scart meer nodig.
10 jaar geleden
@ bamibal: De scartkabel er uit halen zou wel een heel simpele optie zijn, dus hij zal vast aangesloten worden op een extra scherm/beamer of iets dergelijks.

Vaak hebben de goedkope scartkabels een behuizing om de stekker die met "klikjes" (haakjes of iets dergelijks) vast zit aan de andere helft van de behuizing.
Ik denk dat dat je uitsteeksel van de stekker is, kan dit kloppen?

In dit geval kan je of een andere scartkabel halen, die niet die uitsteeksels heeft, of als je zelf een beetje handig bent, gewoon met een scherp mesje het klipje wegsnijden aan 1 of beide kanten, en met degelijk plakband de behuizing dicht houden.

(scheelt je weer 5 euro voor een nieuwe kabel, echt fraai is het natuurlijk niet maar het werkt zeker wel)

Toegevoegd na 4 minuten:
Bedoelde je een uitsteeksel als op deze foto hieronder te zien is? (rechterkant op de foto in dit geval)

Toegevoegd na 17 uur:
Ik zie dat je nu ook een foto hebt toegevoegd. Dit lijkt op een uitsteeksel dat er speciaal voor is om niet 2 uitgangen tegelijk te kunnen gebruiken, Je moet dus of die stekker met uitsteeksel gebruken, of de hdmi, niet beide tegelijk dan kan het kloppen dat hij op hdmi geen beeld geeft, hebben meer apparaten zo, bijv dig ontvangers geven ook geen beeld als je 2 uitgangen gebruikt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden. Helaas zie ik net tot mijn schrik dat het niet een scartkabel is, maar een kabel van de Xbox naar de tv met 3 verschillende kleuren stekkertjes. Als ik deze er uit haal en alleen een hdmikabel gebruik, heb ik geen beeld helaas....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kinderen willen het spel Minecraft samen spelen op de XBOX. Dit schijnt alleen te kunnen via internet of m.b.v .die HDMIkabel. Maar die kan dus niet tegelijkertijd met die kabel met gekleurde stekkertjes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie nu de link naar de supportsite van de Xbox, mogelijk gaat het mij daar wel mee lukken! Bedankt alvast!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit schijnt alleen te kunnen via internet of m.b.v .die HDMIkabel. Complete nonsens!! Een spel dat of internetverbinding nodig heeft OF een bepaalde videokabel. Wie verzint dit? HDMI moet gewoon werken zonder de ander kabel. HDMI is beeld+geluid. Wel even de XBox uit en aan zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je iets samen wil spelen moet je twee Xboxen hebben die allebei op het internet zijn aangesloten. Andere videokabels hebben geen invloed daar op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrTomaat, dat klopt helemaal, samen spelen met 1 xbox op 2 schermen kan natuurlijk nooit