Waarom klikt mijn muis twee keer?

Mijn muis van de computer doet al 2 weken raar. Telkens als ik ergens op klik krijg ik die site of spel 2 twee keer. Wat erg ambetant is voor mij. Door dat blokkeerd mijn pc soms en moet ik de pc opnieuw opstarten. Heeft het met ouderdom te maken? ik heb de muis namelijk al 4 jaar. En vroeger werkt die heel goed en nu niet meer. Ik klik ook goed. 1 keer klikken maar ik krijg altijd twee exemplaren . Weet er iemand misschien hoe dit komt,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
SimonV
10 jaar geleden
Zijn de instellingen van je muis misschien verandert? Op het configuratiescherm -> printers en andere hardware -> muis (bij mij) kun je de instellingen zien.

Antwoorden (1)

Dat komt inderdaad door de ouderdom. Van je muis.
Onder de knop waar je op drukt zit een schakelaar, en die gaat zogenaamd denderen. Dat wil zeggen dat de contakten op elkaar stuiteren.
Een nieuw schakelaartje erin zetten, of een nieuwe muis kopen dus.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok bedankt. Wel nog een vraag ervan, waar vindt ik zo'n schakeltje en hoe ziet zoiets eruit?
Reddie
10 jaar geleden
Schroef de muis open en je ziet daar twee (waarschijnlijk) zwarte blokjes (ca. 1*1*1 cm) aan de voorkant, met een klein knopje er op (mogelijk rood, maar kan ook zwart zijn). Dat zijn de schakelaartjes.
Om aan zo'n schakelaartje te komen ga je naar een kringloopwinkel en koopt daar voor € 1,50 een tweedehands muis.
Daar sloop (ont-soldeer) je het schakelaartje van de rechter muisknop uit,
De rechter muisknop gebruik je namelijk véél minder dan de linker, dus die is meestal nog goed.
Daarmee vervang je je eigen linkermuisknopschakelaartje (3 keer woordwaarde).
Als je het niet zelf kunt moet je een elektro-techneut zien te vinden.
Succes.