Hoe werkt achteraf betalen in sites, als bol, wehkamp, etc.

Steeds als ik de ps4 wil pre-orderen,
Wordt er gevraagd om het hele bedrag te betalen. Maar volgens betrouwbare bronnen als PlayStation4club en meer.
Wat nu, proberen ze het achteraf betalen te vermijden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (2)

Er zijn nogal wat sites die het liefst willen dat de klant vooruit betaalt (bijv. met iDeal). Het grote voordeel is, dat het bedrijf niet het risico loopt dat de klant niet betaalt, waardoor het bedrijf alsnog allerlei kosten moet maken om zijn geld te krijgen.

Bij Bol.com kun je overigens ook gewoon met acceptgiro betalen en dat is dus nadat al geleverd is:
"Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland (niet mogelijk voor leveringen op een Kiala Punt). Bij het pakket, zit een factuur met een acceptgiro voor uw bestelling. De acceptgiro kunt u op invullen en bij uw bank afgeven. Ook kunt u de acceptgiro via telebankieren of internetbankieren voldoen."

Ook bij Wehkamp kun je met acceptgiro (dus achteraf, na levering) betalen.

Je hoeft natuurlijk niet daadwerkelijk die papieren acceptgirokaart in te vullen en bij de bank in de bus te gooien; je kunt ook de gegevens overtypen in je internetbankierprogramma en zo betalen.

Een bedrijf kan uiteraard uitzonderingen maken. Stel dat je iets koopt bij een bedrijf wat speciaal voor jou iets op maat maakt. Dan is het heel begrijpelijk dat men een (gedeeltelijke) vooruitbetaling vraagt. Anders zou zo'n bedrijf in het slechtste geval kosten hebben gemaakt voor een product dat men aan niemand anders kwijt kan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor deze preorder van de PS4 heeft Bol echter een uitzondering gemaakt. Die kun je alleen betalen met iDeal of credit card. Snap ik ook, dan weet men tenminste zeker dat de bestellers dat ding daadwerkelijk willen hebben. Als men niet alvast in ieder geval een deelbetaling zou vragen, heb je kans dat de bestellers 'afbestellen', terwijl Bol al heeft ingekocht (pas eind november wordt hij geleverd.)Dan blijven ze met een te grote voorraad zitten en dat kost hen geld.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Erg bedankt. Je uitleg was goed te volgen en ben van plan het te pre orderen in wehkamp.
Als je de PS4 bij Gamemania pre-ordert hoef je niet het volledige bedrag te betalen. Je gaat naar het dichtstbijzijnde filiaal en betaalt daar 50 euro vooraf. Als hij binnen is betaal je in de winkel de andere 350 (en eventuele games die je erbij koopt). De eerste lading is al uitverkocht, maar je kunt je wel inschrijven voor een latere levering.

Toegevoegd na 42 seconden:
Je moet natuurlijk wel het volledige bedrag betalen, maar niet VOORAF.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waneer komt de tweede lading? zelf ben ik ook geintresseerd om de ps4 te preorderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nu net een bron bij mijn antwoord gezet waarin je kunt lezen hoe ze het gaan doen met latere pre-orders. Maar even als samenvatting : -Alle pre-orders voor 24 juni krijgen gegarandeerd hun PS4 op de release, mits ze de aanbetaling van 50 euro op tijd regelen. -Pre-orders tussen 24 juni en 7 augustus kunnen in december hun PS4 ophalen. -Pre-orders na 7 augustus hebben niet de garantie dat ze hun console in 2013 nog kunnen ophalen. Waarschijnlijk begin 2014.