waar moet je rekening mee houden als je een monitor voor de ps3 gebruikt ?

ik wil graag een monitor aanschaffen als beeldscherm voor mijn ps3,
waar moet ik rekening mee houden?
en welke kan ik het beste kopen ?
minimaal 23" inch

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Reactietijd en inputlag. Welke je het beste kan kopen? Sowieso iets met een TN-paneel. Kwa kleurweergave is het minder, maar dat is bij het gamen niet zo belangrijk. Ze zijn veel sneller dan andere typen panelen. Verder zou je idealiter moeten gaan voor een 120Hz paneel, die beelden wat soepeler weergeeft.
Voorhet inhoudelijk verhaal hieromtrent, kun je dit item van Hardware.info even bekijken:
http://nl.hardware.info/tv/620/60hz-vs-120hz-gaming-wat-is-het-verschil

Verder vraag je naar een monitor specifiek, maar daarvoor moet je wel even een budget aangeven.

Toegevoegd na 3 uur:
Ok, 200 Euro als budget.

Heb je de ruimte voor een 27" monitor? Dan kun je voor de LG 27EN43V-B gaan, 192 Euro op het moment van schrijven.

Wil je echt een snelle reactietijd, dan zou je kunnen kijken voor een Iiyama E2473HDS-B1, 177 Euro, 23".

Wil je het goedkoopste dat toch goed is voor gamen, dan is de BenQ GL2460 je beste optie voor 135 Euro, 23".

Een leuke tussenstap voor 150 Euro is de Acer G246HLBbid, is 24".

Zie hier een overzicht:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/324563;276490;327858;328372/categorie/

Allen hebben ook gewoon een directe HDMI-aansluiting. Ik had er niet specifiek op geselecteerd, doordat DVI makkelijk om te zetten is naar HDMI, maar het kwam toevallig zo uit.

De LG heeft een reactietijd van 5ms derest 2ms. Dit is overigens wat opgegeven wordt door de fabrikant; in werkelijkheid zal het in de meeste gevallen wat hoger uitvallen (hoewel hier per merk verschil in zit), maar zeker voldoende voor console-gamen. De inputlag is bij TN monitoren redelijk verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor uw andwoord,
mijn budget zou het liefts onder de 200 euro zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
120Hz is niet noodzakelijk voor een PS3, de meeste games draaien op 60FPS, en sommige zelfs op minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@rico Die link gaat over PC's aangesloten op een 120hz ontvangende monitoren. Een PS3 rendert geen 120 beelden per seconde (maar 60). Een PC kan als de hardware het toelaat of de game niet zwaar is wel meer dan 60 fps uitsturen. Ik weet niet of die schermen aan framedoubling doen als ze 60fps ontvangen, maar daar wordt het niet vloeiender van. Als ze frameinterpolatie toe passen lijkt het me helemaal niks. Maar ik ga er vanuit dat ze gewoon 60 in 60 uit 120 in 120 uit doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Tomaat:
Zeker waar dat de PS3 geen 120Hz uitgeeft, games zijn immers max 60fps. Weet niet hoe dat met de PS4 zit, mocht de vragensteller evt. willen upgraden. Ik ging er eigenlijk van uit dat de monitor ook voor een PC gebruikt zal worden, en je er dus maar beter klaar voor kunt zijn. Maar dat was een aanname waar niet direct een reden voor was. Van frame interpolatie is overigens geen sprake, een monitor heeft immers geen beeldmotor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ik voor de ps3 een van deze monitoren gebruik heb ik nog geen geluid, kan ik op deze monitoren een speaker aansluiten ?
met 3.5jetplug ?
de suggesties hier boven waren erg fijn, bedankt !
ik ben van plan om de acer te kopen maar ik wil even weten hoe het zit met geluid?
ik ben momenteel niet van plan de ps4 te kopen want ik heb mijn ps3 nog niet zo lang.
verder is de monitor vooral bedoeld voor de playstation dus zal niet altijd op mijn laptop aangesloten zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De speaker moet je op de PS3 aansluiten. Dat kan gewoon via de rood-witte composiet-aansluitingen, of de digitale uitgang als je een wat duurder setje hebt. De BenQ en Iiyama hebben speakers ingebouwd, maar de kwaliteit daarvan is niet echt goed genoeg voor het gamen.