waarom kan mijn PS3 de systeem-update niet installeren?

Ik heb de nieuwe systeem-update gedownload voor mijn PS3, ging prima geen problemen.
na de download ging hij 'm installeren, ook geen probleem tot 99%.
hier bleef hij wel 2 uur op staan en reageerde nergens op.

ik heb geprobeerd om hem 'normaal' uit te doen door op de power button te drukken, maakte wel geluidje maar de PS3 deed niks.
uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de power button 10 sec. in te drukken (waardoor hij eindelijk uit ging).

het grootse probleem is nu dat wanneer ik de PS3 opstart, hij eerst weer de update gaat installeren voordat ik iets kan doen en hij blijft keer op keer op 99% staan en moet ik weer 10sec de powerbutton indrukken.(nadat ik hem 4u de tijd geef).

WIE WEET WAT IK KAN DOEN?
PLEASE HELP!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

Je kan proberen de update te installeren via een medium, je moet de update dan op een update te zetten oid. Of kan je die optie niet meer aan klikken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,
Ik heb het zelfde probleem gehad en het als volgt opgelost:
1. Download de update vanaf je pc en zet deze op een USB-stick.
2. Zet je ps3 in de veilige modus door het volgende te doen:

1. Zorg ervoor dat de Ps3 op standby staat (het rode lampje voorop de Ps3 moet branden).
2. Toets de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.
Kies dan voor optie 6 updaten.
Volg dan de aanwijzingen op het scherm.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel een Slim.
Ik denk dat je de tweede keer op de powerbook veel langer ingedrukt moet houden. Tenminste ik had hem zo lang ingedrukt gehouden dat ik de moed bijna opgaf en hij ineens piepte en wel in het menu terecht kwam.
Misschien toch nog eens proberen?
Ik zou het anders ook niet weten.
Trouwens, heb jij misschien een andere harde schijf erin geplaatst?
Ik namelijk wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net getest! De tweede keer moet je de knop ongeveer in totaal 8 seconden ingedrukt houden! Hij piept eerst en keer en daarna 2 keer! Laat dan los en dan krijg je de melding: verbind de controller bij gebruik met een usbkabel en druk op de Ps toets!
Hopelijk heb je hier iets aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, nadat ik de update via veilige modus had geïnstalleerd ging hij niet weer opnieuw updaten, maar welke update heb je geïnstalleerd ? 4.30? Inmiddels is namelijk 4.31 uit! Dus misschien wil hij die installeren?
De bron heb ik erbij gedaan omdat deze voor de slim- versie is, die heeft geen power- schakelaar. Ging inderdaad om iets anders, hier had ik de veilige modus dus op gevonden.