Kan je harde schijf van een laptop kapot gaan door een spelletje?

Mijn harde schijf is een keer kapot gegaan maar ik heb geen duidelijk antwoord gekregen waardoor. Kan dit komen doordat ik een spelletje erop deed (rollercoaster tycoon) en ook wel eens spelletjes van zylom.com erop zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je laptop te warm laat worden, krijg je ook gebakken harde schijf. Gebruik hem dus nooit op een zacht oppervlak (b.v. op de bank of in bed) want dan kan er geen lucht onderdoor stromen. Hij heeft niet voor niks die hele kleine mini-pootjes. Het beste is nog om een cooler voor je laptop te kopen. Dan kun je hem ook weer mee naar bed nemen...

Antwoorden (4)

Heb je rollercoaster tycoon geinstalleerd met een originele cd? Dan is de kans erg klein dat het hierdoor komt. Als je het spel illegaal gedownload hebt is er een kans dat hier een virus op stond waardoor je harde schijf gecrashed kan zijn. Met zylom.com heb ik verder geen ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan hoe oud de schijf is
Het kan ook gewoon een mechanisch defect zijn
er valt niet veel over te zeggen hoe en wat
plotselinge uitschakeling ed schokken
als je de harde schijf veel geluid hoort maken (slijp achtige geluid duidt op een onbalans van de schijven
of veel herhalingen omdat de schijf zijn gegevens ergens op en beschadigde sector zet of os
games zijn natuurlijk wel veel eisen in schijf bewegingen
maar dat geldt voor elk (groter spel
zylom flash games zijn meestal niet zo groot
dat lijkt me sterk

in principe gaat een harde schijf niet kapot van een specieke game maar gewoon door schijfbewerkingen
ouderdom etc etc als het dan toevallig gebeurd tijdens een game tja toeval of de game was gewoonweg te zwaar voor de pc opzich
11 jaar geleden
Nee dat lijkt me heel sterk. Eerder je CPU als hij te heet zou worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je normale hardeschijf kan hier niet kapot van gaan. Wel als je je laptop steeds meeneemt en deze dan nog aan in je tas is. Een SSD hardeschijf kan wel kapot gaan van gamen. Dit omdat deze beperkt te beschrijven is.