Hoe kan ik mijn wireless game receiver laten werken?

Ik heb een wireless game receiver gekocht om mijn wireless xbox360 controller te laten verbinden met mijn laptop (Win 7 64bits). De drivers erbij werken niet en het apparaat staat als 'onbekend apparaat' bij apparaat beheer. Op youtube staat heel veel, al gekeken. Ik kom even ver alleen op een gegeven moment moet je kiezen wat het is en hun kiezen voor Windows controller for windows version (aantal getallen). Die getallen reeks komt er bij mij ook niet bij te staan! (ik kan dus niet kiezen wat hun kiezen). Kan iemand mij aub met de juiste drivers helpen? Word er stapelgek van.
Filmje: http://www.youtube.com/watch?v=qY8PIGO_li8

Toegevoegd na 1 dag:
Dit staat dus op internet:
- Start -> Search for “Device Manager” -> Open it
- Find the “Unknown Device” -> right click -> properties
- Driver -> Update driver -> Browse my computer -> Let me pick from a list of device drivers on my computer
- Double click “All devices” -> Search for “Microsoft” in the left pane and select it -> Search for “XBox 360 Wireless Receiver for Windows Version: 2.1xxx”
- Choose “Next” and complete the install

Maar bij gaat het hier fout:
- Double click “All devices” -> Search for “Microsoft” in the left pane and select it -> Search for “XBox 360 Wireless Receiver for Windows Version: 2.1xxx”

Dat versie nummer komt er niet achter te staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat er op jou wireless receiver "xbox" staat, als dit zo is dan is dit je antwoord:

Je hebt een fake wireless receiver gekocht die niet goed werkt op win7, maar wel op XP.

Als er "microsoft" op staat dan kun je de drivers hier downloaden:

http://www.microsoft.com/hardware/en-us/d/xbox-360-wireless-controller-for-windows

Als je een officiele wireless receiver van microsoft hebt dan word deze 9999 van de 10000 keer automatisch geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'niet goed op windows 7' is er dan wel een manier om het te laten werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar je controller zal om de paar seconden disconnecten en reconnecten, en als je er games mee gaat spelen... niet te doen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enig idee hoe ik hem kan connecten dan,zou het wel eens willen proberen.
Volg elke stap namelijk precies als mensen op internet zeggen en het werkt gewoon niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de drivers hebt geinstalleerd ga je naar het onbekende apparaat in apparaatbeheer -> update drivers -> zelf de drivers opzoeken -> kiezen uit een lijst met geinstalleerde drivers -> xbox 360 wireless receiver, dan meld hij dat dit niet de correctie drivers zijn of iets dat erop lijkt en dan gewoon verder gaan. dus wat meneer in de video deed klopt gewoon. Als je dit niet voor elkaar krijgt dan doe je zeker weten iets niet goed. en download de drivers wel van het internet, gebruik NIET de drivers van de CD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb elke stap hetzelfde gedaan.
Ook nog met andere drivers geprobeerd. Niks lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
evt. foutcodes, screenshots? of gebeurd er gewoon niets ? gaat het lampje branden van de receiver ( zo ja dan is hij aangesloten en klaar voor connecties ), als er niets gebeurd kan hij ook kapot zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lampje begint al te branden als ik hem aansluiten. Na de drivers geïnstalleerd te hebben en dat via apparaat beheer gedaan te hebben. Proberen ik te connecten ik druk op dat knopje en laat mijn controller zoeken maar niks connect..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een controller die bij de xbox slim is gekomen gaat sowieso niet werken op de fake wireless receiver, echter wel op de retail. En zorg er wel voor dat je het knopje lang genoeg ingedrukt hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oude controller van een 'oude Xbox360'.
Knopje van de receiver gewoon ingedrukt houden?
Heb het ook op allerlei manieren geprobeerd 1 keer drukken ingedrukt houden. Snap er gewoon niets van haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het zo is dat je de wireless receiver hebt waar xbox op staat is het niet anders dan hem terug brengen, als dat niet kan doorverkopen of weg gooien. Want je schiet er niks mee op. als je alsnog je wireless controller wilt gebruiken zal je echter een wireless receiver met microsoft erop moet kopen (die niet los te krijgen zijn, tenzij je 2e hands geluk hebt) of een speciale kabel die je met je controller verbind en die aansluit via usb op je computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speciale kabel bestaat niet.
En officiele is dus inderdaad niet meer te koop.
Maar het moet gewoon werken, het werkt namelijk bij meerdere mensen! Even extra toevoeging:
Dit staat dus op internet:
- Start -> Search for “Device Manager” -> Open it
- Find the “Unknown Device” -> right click -> properties
- Driver -> Update driver -> Browse my computer -> Let me pick from a list of device drivers on my computer
- Double click “All devices” -> Search for “Microsoft” in the left pane and select it -> Search for “XBox 360 Wireless Receiver for Windows Version: 2.1xxx”
- Choose “Next” and complete the install Maar bij gaat het hier fout:
- Double click “All devices” -> Search for “Microsoft” in the left pane and select it -> Search for “XBox 360 Wireless Receiver for Windows Version: 2.1xxx” Dat versie nummer komt er niet achter te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al geprobeerd om hem gewoon eens te proberen?, en alsnog verwijs ik naar mijn reactie hiervoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al 20x geprobeerd dit maar zoals ik al zei hun kiezen voor Xbox wireless Receiver for windows version: 2.1xxx (Dat komt er niet) als dat er bij komt te staan is het prima.
en aan een originele kan ik niet aankomen en deze moeten ook gewoon werken want hij werkt gewoon bij veel mensen dus bij mij zou die het ook gewoon moeten doen.