Ik heb een 3ds XL gekocht van iemand... Maar hij komt pas over een maand uit, kan ik het geld laten storneren?

Ik ben waarschijnlijk bedrogen, kan je het geld dat je aan diegene die bedriegd hebt overgemaakt laten terug storten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

je zou het even aan je bank kunnnen vragen. Als jij geld hebt overgemaakt en diegene heeft na die maand nog steeds jou die XL niet gegeven dan is hij strafbaar voor oplichting. je kan dit ook aan die persoon vertellen en misschien schrikt hij daar zo van dat hij het geld terugstort. Vraag een keer informatie aan de politie. Het is oplichterij en dat is strafbaar. Het beste is om de persoon een aangetekende brief te sturen waarin je hem confronteert met de gemaakte afspraken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WAT wil je nu aan de bank vragen???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit gedaan, en aangifte misschien krijg ik later dit jaar mijn geld nog terug :)

Andere antwoorden (2)

nee, dat gaat alleen maar om periodiek terugkerende bedragen
bijvoorbeeld als je overstap van energie provider en er wordt een maand teveel overgemaakt
handmatig overgemaakt bedragen
kunnen niet worden teruggehaald.
helaas je bent echt bedrogen
11 jaar geleden
Als je zelf het geld hebt overgemaakt naar die persoon,
dan kan je het niet storneren.
De bank kan ook niets voor je doen, hoogstens een brief sturen om het gewenste bedrag terug te storten, maar het is geheel aan de ontvanger van het geld of die daar toe bereid is.

Heel erg vervelend voor je.