Kan je op de playstation 3 de spellen van de playstation 2 nog spelen?

En als het níet kan is het dan wel de moeite waard om een 3 aan te schaffen, er zijn hier namelijk heel veel spellen voor de 2 waar dan niets meer mee gedaan wordt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Afgezien van de eerste en derde 80gb versie van een aantal jaar terug, kan het momenteel niet. Sony is volgens geruchten we'll bezig om software matig emulatie aan de firmware toe te voegen, echter de ps3 heeft momenteel geen hardware meer om de ps2 specifieke decodering te doen.

Alle antwoorden die hierboven zeggen ja of natuurlijk, zijn mensen die het antwoord alleen voor de punten of de lol geven.

Het schijnt dat Sony ook bezig is, naast de ps1 spellen de ps2 spellen via Playstation Netwerk aan te gaan bieden.
Als je niet op zoek bent naar een home cinema set of blu ray speler, kun je beter nog even je ps2 behouden.

Ps1 spellen kun je overigens (geupscaled, dus grafisch vaak wat scherper) wel op je ps3 spelen.

Het is hopen dat er of bij Sony iemand de knoop doorhakt om de emulatie die in de firmware schijnt te zitten te activeren of iemand uit de homebrew scene die de firmware hackt.

Het blijft dus in beide gevallen (ps2 en ps3) wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja dat kan , 100%!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, maar andersom niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let op: LANG niet alle PS3 kunnen alle PS2 games spelen!!
Op sommige (budget) modellen van de PS3 kan je geen PS2 games spelen, op andere weer wel. Vraag het na bij de verkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt echt er maar net aan welke versie van de 3 je hebt.

op de eerste versie van de ps3 kon het nog wel, daarna is er snel een nieuwe versie uitgebracht en kon dat niet meer. Ik heb zelf de PS3 slim en kan mijn PS2 spellen er niet op spelen. Ik heb dus mijn PS2 nog gehouden om toch de games te kunnen spelen.

kwestie van uitproberen, maar de kans is vrij klein, hoorde vrienden er ook al over klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de tweede rij van onder.

Toegevoegd na 6 minuten:
2e hands, 225 euro:
http://link.marktplaats.nl/300301980
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er werd gezegd van wel.... Echter hebben wij begin dit jaar een ps3 aangeschaft en kunnen geen enkel ps2 spel hierop spelen (35 stuks)
Dit viel ons enorm tegen, met name omdat de spellen voor de ps3 gewoon nog erg duur zijn en we het graag wilden combineren.
Mijn ervaring is dus: nee dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx, dan ga ik toch maar voor een paar nieuwe ps 2 spellen denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... ik hoor nog steeds van mensen dat het wel zou moeten kunnen, alleen heb ik dat nog niet meegemaakt. Wij hebben er best spijt van dat we de ps2 spellen niet meer kunnen spelen, we hadden de ps2 al snel verkocht. Misschien dat het bepaalde merken of serienummers zijn waarbij het wel kan? DAt weet ik ook niet eerlijk gezegt.
Ja hoor dat kan best! Veel gameplezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja nou weet ik het dus nóg niet de een zegt wel de ander zegt niet, sommige modellen wel maar als ik die opzoek staat erbij kan niet meer........
Ja dat kan maar ik zal een wii kopen zo een heb ik en die zijn veel leuker dan de playstation.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan NU niet, dat wil niet zeggen dat het binnen kort kan.

http://www.ps3flash.nl/

dit is een flash site waar je kan kijken hoe het moet, dit is ook een zeer recente site dus als het kan zal je het hier op vinden.
er staat nu heel duidelijk dan het NIET kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% dat kan wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan maar dan moet je niet de nieuwste ps3's kopen want die ondersteunen het niet.