mag ik zomaar een apparaat gebruiken als het aan het opladen is?

bijv. op een ipad gaan spelen terwijl het die aan het opladen is, en moet ik wachten tot het apparaat volledig leeg is of mag ik ook als het apparaat 50% opgeladen is het weer opladen,
(geldt ditzelfde ook voor de gameboy/nintendo ds)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als het aan het opladen is, kun je er gewoon op spelen, dit geldt voor zowel de iPad als de gameboy en de nintendo DS.

Je mag het op 50% wel weer verder opladen, maar dit is wel schadelijk voor de batterij (tenzij je een lithium-ion batterij hebt, maar deze zit in geen van de bovengenoemde apparaten), beter kun je dus gewoon wachten tot hij nog maar ong. 2% batterijlading heeft, en daarna gewoon weer volledig opladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kunt gewoon altijd blijven spelen als ie aan het opladen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien verkort het de levensduur iets ? maar volgens mij is het niet heel erg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het altijd dus ik denk niet dat dat een probleem is.
Die apparaten zijn daar ook voor gemaakt, het zelfde als mobieltjes.
Ik zou het alleen niet doen bij camera's.