Welke kabel heb ik nodig om met mijn PS3 naar 3D films te kunnen kijken?

Ik heb een 3D tv en een bril ervoor, maar nog geen film dus ik heb het nog niet kunnen proberen. Heb ik een HDMI 1.3 of 1.4 kabel nodig om 3D te kunnen kijken? Ik heb nu een HDMI 1.3, maar het schijnt dat je een 1.4 nodig hebt om beter beeld te krijgen, klopt dit ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS3 is een HDMI 1.2 apparaat.
1.x kabels bestaan officieel niet.
Een highspeed kabel is voldoende, als je nu een HDMI kabel gebruikt die 1080p op je beeld kan toveren zit je in principe goed.

Het beste antwoord

Een HDMI kabel kan niet 1.3 of 1.4 zijn, die versie-nummers geven alleen het protocol aan. Er is 1 klein verschil, namelijk pin 14, die in versies kleiner dan 1.4 "reserved" is, dus niet gebruikt, en in 1.4 is het optioneel een 100 mbit ethernet link. En die is voor videosignalen dus irrelevant. Maar verkopers roepen graag dat ze de nieuwste versie hebben, en dat is in dit geval alleen maar verkooppraat.

Het verschil in kabel zit hem in of ze category 1 of category 2 zijn, waarbij category 2 de snelheden biedt die voor 3D nodig zijn. Maar een category 1 kabel is op zich niet anders, maar is niet getest op die hogere snelheden. Het gaat hier dus zuiver om certificering, bij een category-2 gaat het gegarandeerd werken, bij (korte) category-1 (of niet gecertificeerde) kabels waarschijnlijk ook, maar dan niet gegarandeerd. De bron zegt "Many HDMI cables under 5 meters of length that were made before the HDMI 1.3 specification can work as Category 2 cables, but only Category 2-tested cables are guaranteed to work"

Toegevoegd na 30 minuten:
Voor wie het niet gelooft, zie b.v. http://community.virginmedia.com/t5/TiVo/HDMI-Cable-Version-Supplied-With-TiVo/td-p/949059 (onderaan, iemand die uit eigen ervaring spreekt) en http://forums.whirlpool.net.au/archive/1582209 (het bericht van "MichaelC") . Zo zijn er nog veel meer links te vinden :)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Eindelijk een keer iemand die ook het juiste antwoord weet. Mensen willen dit niet geloven en blijven maar 1.4 kabels (wat het ook mogen zijn) aanprijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier blijven mensen ook maar met het verkeerde antwoord komen: http://www.goeievraag.nl/vraag/hdmi-kabel-3d-tv-3d.292449
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik vind het raar dat zoveel mensen verschillende dingen zeggen. Een +.

Andere antwoorden (2)

Als je echt wilt weten of het beter is, dan moet je op 10cm afstand van het beeld kijken, dat doe je normaal niet dus eigenlijk zie je bijna geen verschil. Qua geluid kan er wel iets verschil inzitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt om HD en 3D te kunnen kijken ALTIJD hdmi 1.4 nodig. Met 1.3 heb je alleen de mogelijkheid van HD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dat betekent dat een HDMI 1.4 kabel hetzelfde is al een 1.3? Want als dat niet zo zou zijn, zou hij niet in de PS3 passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zit verschil in de kabels zoals de 14e pin is bij 1.4 kabel aangesloten en met name de 3D weergave die bij 1.4 kabels mogelijk is. Ik lees wel eens dat de high speed kabels 1.3 ook 3D kunnen doorgeven maar heb dit nooit getest. Ik heb thuis wel hdmi kabels van 1.3 of lager getest op mijn 3D TV en BR speler en die gaven het 3D signaal niet door.
gvrox
12 jaar geleden
Die 14e pin is alleen 100 mbit ethernet, dus dat heeft niks met het videosignaal te maken. "High speed" is het enige dat er toe doet, maar verder heeft zo'n kabel geen versienummer ook al doen verkopers alsof dat wel zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gvrox. Correct wat je zegt over die pin maar wilde enkel aangeven dat er in tegenstelling tot wat velen zeggen geen verschillen zouden zijn tussen hdmi kabels. Enkel hdmi 1.3 kabels met high speed in een ideale omgeving zouden ook 3D kunnen doorgeven. Is mij niet gelukt maar dat zou kunnen komen dat ik goedkope kabels koop en veel interventie in en om mijn woning heb wat je enkel met de duurdere kabels kan opvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3 is per definitie een 3D kabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@woods. Dat heb je echt helemaal fout.