Welke controller hoort bij welke PS3?

Bij welke versie van de PS3 werd de dualshock 3 controller voor het eerst meeverkocht ipv de sixaxis 3 cintroller?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgensmij werd eerst de Dualshock meeverkocht, bij de PS3 Phat. De SIXAXIS hoort bij de PS3 Slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de 80gb versie als het goed is:

''On June 12, 2008, Sony released a 80GB PS3 Bundle which has Metal Gear Solid 4, along with a DualShock 3 controller, and a voucher for a free download of the PlayStation Network game, Pain. This bundle was only released in America, and sold out quickly at most retailers at their stores and online stores.''

De reden:'' Sony moest de trilfunctie uit zijn SIXAXIS-controller weg laten wegens een lopende rechtszaak over patentschending met Immersion, het bedrijf dat de dualshocktechnologie heeft uitgevonden. Het bedrijf is nu tot een overeenkomst gekomen met Sony waardoor sinds juli 2008 de DUALSHOCK 3 verkrijgbaar is''

Toegevoegd na 4 minuten:
De Dualshock 3 is volgens mij pas in juli 2008 naar Nederland gekomen, maar al verkrijgbaar in andere landen in juni 2008.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een uit 2009, type 2008, en deze had Dualshock, ik weet niet precies hoe het zit maar dan zal Sony wel weer hun modellen uitknijpen stiekemerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van jou D98 zal denk ik sixaxis en Dualshock zijn. Allebei de technologiën zitten in dezelfde controller.
Controller

SIXAXIS en DUALSHOCK 3 zijn de officiële draadloze controlemechanismes voor de PlayStation 3. In Japan was de individuele controlemechanisme SIXAXIS gelijktijdig beschikbaar voor aankoop met de lancering van de console, zonder een USB-to-USB-miniwire, aan een prijs van 5000 yen met inbegrip van belasting (ongeveer € 35). Het was ook beschikbaar bij lancering in de Verenigde Staten voor 49.99 Amerikaanse dollar en 59,99 Canadese dollar in Canada. Bij de lancering in Europa kostte het in het Verenigd Koninkrijk 35 pond sterling, en 50 euro in Nederland. SIXAXIS is tevens een palindroom, het is hetzelfde woord indien achteruit gespeld: SIX-A-XIS

De Sony PlayStation 3 kan met zeven controllers tegelijk werken en heeft ook een aantal nieuwe mogelijkheden. Zo is hij draadloos met gebruik van Bluetooth Technologie. Het maakt gebruik van zes-assentechnologie, waarmee hij als bewegingssensor fungeert. Zodat als men hem naar voren tilt, het personage of voertuig in het spel ook een beweging naar voren maakt. Hij kan van voren naar achteren, van links naar rechts en om zijn eigen as draaien. Door de grote Home Button in het midden, die de Analoge-knop van de Dualshock 2 vervangt, kan de speler gemakkelijk naar het hoofdmenu, en de console uitschakelen. Later werd het via die knop ook mogelijk de mediabar openen.

Sony moest de trilfunctie uit zijn SIXAXIS-controller weg laten wegens een lopende rechtszaak over patentschending met Immersion, het bedrijf dat de dualshock technologie heeft uitgevonden. Het bedrijf is nu tot een overeenkomst gekomen met Sony waardoor sinds juli 2008 de DUALSHOCK 3 verkrijgbaar is.[10]. De zwarte DUALSHOCK 3 kwam in Japan op 11 november 2007 op de markt met een verkoopprijs van 5.500 yen. In Noord-Amerika kwam hij op 5 april 2008 uit, waar hij voor US$ 54,99 de verkoop in ging. In Australië was 24 april 2008 de releasedatum met een verkoopprijs van 99,95 Australische dollar, gevolgd door Nieuw-Zeeland op 9 mei 2008 met een verkoopprijs van 109,95 Nieuw-Zeelandse dollar en als laatste in Europa op 2 juli 2008 voor € 59,99.

Het controlemechanisme kenmerkt ook meer triggerachtige R2 en L2 de knoppen, met een verhoogde precisie (10 bit). Ook de precisie van de Analog-sticks is verbeterd. Een rij van vier genummerde leds indiceren het aantal controllers dat zijn aangesloten op de PS3 en kunnen de leds ook tonen wat het energieniveau van de batterij van de controller is.