Kan ik beter een Xbox 360, Playstation 3 of een tablet nemen?

Ik vindt gamen wel leuk.
Maar ik kan niet kiezen tussen een xbox 360 of een Playstation 3. Of een tablet. Mijn budget is maximaal €300,-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De meeste spellen komen op beide consoles uit. Ook de controllers functioneren bijna hetzelfde. Ik zou het daar niet van af laten hangen. Sinds de komst van de ps3 slim is de prijs ook redelijk gelijk… ik geloof dat de xbox iets goedkoper is. Het grote voordeel zit hem in de blue ray speler in de PS. Een losse blue ray speler van een goed merk kost al gauw 200 euro, dus die is al verdient. Naast het kijken van blue ray dvd’s zijn ook de games op blue ray schijfjes gebrand, dus betere beeldkwaliteit tijdens gamen. Als je van online gamen houdt is dit voor de PS gratis en voor de Xbox moet je hiervoor betalen. Daarnaast vind ik de PS een stuk mooier. Ook ben ik altijd al enorm fan van het merk Sony. Betrouwbaar merk met vaak een mooie strakke design. Ik zeg kopen die Playstation ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Een tablet zou ik persoonlijk niet nemen, voor kleine spellen als angrybirds kun je er wel op spelen. Maar je kan er geen spellen als battlefield 3 en modern warfare spelen. Dus om te gamen, geen tablet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dit gekopieerd van: http://www.goeievraag.nl/vraag/playstation-xbox360.53640 Ik wil eigenlijk een console omdat mijn notebook niet alle games aan kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verzin je eigen antwoord...

Andere antwoorden (6)

PS3 en Xbox zijn vooral op gamen gemaakt, een tablet weer niet, en tablet kosten ook meer. Een Xbox 360 is bijna hetzelfde als een PS3, alleen heeft het een paar voordelen: het is goedkoper en De Xbox is krachtiger dan een PS3. Maar er wordt tegenwoordig veel gezegd dat een PS3 beter is omdat hij populairder en meer gespeeld wordt. Het is dus je eigen keus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou voor de PS3 gaan, omdat je gratis online kunt gamen en dat kan bij een XBOX 360 niet, vind ik wel een sterk minpunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt wil gamen zou ik NIET voor een tablet gaan, want een tablet is meer een soort pc waarop je apps en dergelijke kan downloaden. Nu de voordelen en Nadelen van de ps3 en xbox 360
____________________________

Ps3

Voordelen:

gratis online gamen
simpele besturing
veel games
je moet een controller gebruiken als je bewegings games wil spelen.

nadelen:

Schokkerig beeld als je online speelt
_________________________________

Xbox 360

voordelen:

simpele besturing
veel games
je kan gamen zonder controller (kinect)
mooi beeld als je online speel

nadelen:

Kosten: €40,- per jaar om online te gamen
_______________________________________

Mijn advies is om een xbox 360 te kopen, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. In de winkel kun je spelcomputers nog uitproberen, dit adviseer ik wel. Ook kan je je laten adviseren in de winkel, maar daarvoor zou ik naar een speciale game winkel gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk brengen Xbox en Sony dit jaar nieuwe consoles uit, dus ik zou wachten als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat ze aan eind 2011 nog een nieuwe console uitbrengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze brengen geen nieuwe consoles uit in 2012, waarschijnlijk niet eens in 2013..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eind dit jaar whahah xD. Xbox wilt het volgend jaar pas gaan aankondigen en Sony wilt daar op inspelen. Het ligt dus allemaal aan Microsoft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is bull shit. er komt hele maal geen nieuwe Xbox uit.
Playstation 3 heeft weer het voordeel dat je bluray kan en dat internet geen geld kost!
Xbox heeft weer een groot voordeel met kinect gamen zonder controllor en een tablet kan je ook op gamen in de appstores kan je tegewoordig gewoon battlefield 3 en modern warfare 3 kopen en ook de sims enzo. ze kosten dan wel extra geld, maarja dat is ook als je een spel op de xbox of PS3 koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een tablet wil, dan moet je in 2012 goed op de prijzen letten, dan gaan ze onwijs op elkaar concureren!!!
dan gaan de prijzen 100 of zelfs 200 euro omlaag!!
Bronnen: