Kan je gegevens van de ene naar de andere Wii overzetten?

Ik vroeg me af of dit mogelijk is.
We hebben namelijk een oudere Wii die het heeft begeven en geen CD/spellen meer leest, daarom hebben we een nieuwe aangeschaft. Alleen nu zijn alle high scores en andere gegevens kwijt omdat die blijkbaar op de Wii zelf stonden opgeslagen en niet op de CD.
Zo hebben wij bijvoorbeeld bij het spel Just Dance 2 verschillende nummers aangeschaft door online geld te betalen, maar deze kunen we niet terug vinden op de nieuwe Wii. Ik heb geen zin om al die dingen opnieuw te moeten kopen. Is het daarom mogelijk om die gegevens van de oude Wii over te zetten naar de nieuwe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als de wii geen discs meer kan lezen, moet je de oude Wii opsturen naar de nintendo-helpservice. ze vervangen dan de laser (een bepaald onderdeel in de Wii) van je oude Wii en je oude Wii kan weer discs lezen! Ik herken dit probleem want dit is ook met mij gebeurt. Dus eigenlijk had je geen nieuwe Wii hoeven kopen. Ik heb gehoord dat het €80 kost dus het is best wel duur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ja je gegevens blijven behouden. Maar ga wel eerst op het internet surfen en kijken wat andere mensen zeggen. Misschien hebben die hun gegevens verloren maar ik denk van niet. En je kan toch ook altijd een memory card voor de Wii kopen en dan sla je daarop al je gegevens. Je Mii's en dat soort dingen gaan wel weg.

Andere antwoorden (3)

Sorry, maar ik denk dat dat niet gaat of je moet naar de winkel gaan en vragen of ze de harde schijven kunnen verwisselen
PS: Als je Wii nog eens kapot is koop dan een PS3 betere kwaliteit.
Ik hoop dat dit je geholpen heeft.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf had een Wii na een jaar kapot nu heb ik een PS3 en echt waar die software en de games zijn veel beter.
Misschien met een usb of sd kaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat je er een sd kaartje in hebt zitten en een tip bij de volgende wii of andere spelcomputer doe er dan een sd kaart of dergelijke in (bij ps3 memory card) enz. Die kun je er dan altijd uithalen en in een nieuwe inpluggen. Het enige wat kan is de harde schijf verwisselen maar dat lijkt me ook niet zo slim als dat al zo'n oude wii was