Is de Nintendo 3ds slecht voor je ogen?

Zal je er blijvende schade van kunnen oplopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van de ogen heb ik nog niets gehoord,inderdaad,super zijn die dingen niet voor je ogen,maar toch relativeren,wat wel schijnt is dat sommige mensen hoofdpijn krijgen als ze het veel gebruiken,maar zoals altijd zijn er kritikeurs bij nieuwe dingen.ik zou me er geen zorgen over maken,ten slotte zijn ze in Europa streng genoeg voor zulke dingen en Nintendo zal wel voldoen aan de CE keuring.

Ik denk zelf dat elk klein beeldscherm slecht voor je ogen is. Ik heb ook een keer op de radio gehoord (niet zeker) dat 3d beelden slecht zijn voor jonge kinderen, en dat je ervan in een soort trance kunt raken: alsof je dronken bent. Ik krijg een soort rare foutmelding op mijn ipad, hij zegt dat ik niet genoeg tekens heb ingevuld

Nintendo waarschuwt zelf op hun website dat het, zeker voor kinderen onder 3 jaar blijvend schade kan opleveren, zie de link. Ik weet mij te herinneren dat niet lang geleden (vorige week) ergens op de tv dit werd besproken met deskundigen. Kan helaas niet meer vinden waar? Toegevoegd na 1 minuut: Sorry, was niet hun eigen website waar die waarschuwing stond.

Bronnen:
http://www.3dtvmagazine.nl/2011/01/nintend...

Daar is niemand zeker van. De ene groep zegt dat het juist goed is voor de ogen, de andere groep zegt dat het juist slécht is voor de ogen. Nintendo probeert zich natuurlijk veilig te stellen en zegt dat je er mee op moet passen, zodat het niet hun schuld kan zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100