Is de Nintendo 3ds slecht voor je ogen?

Zal je er blijvende schade van kunnen oplopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
je kunt de 3d functie uitzetten met een schuifje. Ik weet niet of het echt schadelijk is, maar ik speelde er 5 minuten mee in een winkel en kreeg al hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies Kimath! ik werd er helemaal duizelig van van dat ding........ :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschild per persoon. Ik kan er namelijk prima tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar het voegt voor mij niet veel toe aan de spelbeleving.
Op een tv zal 3D wel wat toevoegen voor mij, mij op zo een klein schermpje niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het verschilt bij ieder persoon. Ik heb een keertje de 3ds uitgeprobeerd maar ik kreeg er geen hoofdpijn van. Maar ik als ik de 3ds ga gebruiken, probeer ik hem zoveel mogelijk op de 2d functie te zetten :) De 3ds kan toch ook de dingen doen die een Ds i kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je gaat proberen de 3D functie zoveel mogelijk uit te zetten kan je beter de dsi nemen, die dezelfde functies heeft als de 3Ds behalve 3D fotos maken
Kimath
12 jaar geleden
Hier zijn de verschillen tussen een 3DS en een DSi: http://www.nintendo3dsinfo.nl/nintendo3ds/verschil3dsdsilite/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga de 3ds kopen want ik zal spelen gaan kopen zoals super mario 3d land en daar heb je een 3ds voor nodig. En daat gaat het dan om. De 3ds kan spellen afspelen die de dsi weer niet kunnen afspelen (bijna een nieuwe console kun je wel zeggen) En hij heeft ook nog beter beeld :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat daar nou in mijn vorige reactie 'spelen'? Ik bedoel 'spellen'!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem zelf al een paar maandjes, en ben nog nooit ziek geworden van het 3D effect, zelfs niet na speelsessies van 2 uur in een auto. Overigens zet ik het wel eens uit als ik denk dat ik batterij moet besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké.

Het beste antwoord

Van de ogen heb ik nog niets gehoord,inderdaad,super zijn die dingen niet voor je ogen,maar toch relativeren,wat wel schijnt is dat sommige mensen hoofdpijn krijgen als ze het veel gebruiken,maar zoals altijd zijn er kritikeurs bij nieuwe dingen.ik zou me er geen zorgen over maken,ten slotte zijn ze in Europa streng genoeg voor zulke dingen en Nintendo zal wel voldoen aan de CE keuring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk! Anders zou het natuurlijk nooit in de winkels liggen. En ik heb nog nooit echt hoofdpijn van de 3ds gehad.

Andere antwoorden (3)

Ik denk zelf dat elk klein beeldscherm slecht voor je ogen is.

Ik heb ook een keer op de radio gehoord (niet zeker) dat 3d beelden slecht zijn voor jonge kinderen, en dat je ervan in een soort trance kunt raken: alsof je dronken bent.

Ik krijg een soort rare foutmelding op mijn ipad, hij zegt dat ik niet genoeg tekens heb ingevuld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nintendo waarschuwt zelf op hun website dat het, zeker voor kinderen onder 3 jaar blijvend schade kan opleveren, zie de link.

Ik weet mij te herinneren dat niet lang geleden (vorige week) ergens op de tv dit werd besproken met deskundigen. Kan helaas niet meer vinden waar?

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, was niet hun eigen website waar die waarschuwing stond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is niemand zeker van.

De ene groep zegt dat het juist goed is voor de ogen, de andere groep zegt dat het juist slécht is voor de ogen.

Nintendo probeert zich natuurlijk veilig te stellen en zegt dat je er mee op moet passen, zodat het niet hun schuld kan zijn.