Kan je een ps3 aan sluiten op een computer scherm zodat je op het computer scherm kan spelen?

Ik graag PS3 op me computer aansluiten maar weet niet of dat kan want onze tv is echt slecht en ik dabt mis uien kan je hem aan sluiten op een computer scherm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Dat gaat alleen als je HDMI kabels kan aansluiten aan je computerscherm. Nieuwere computerschermen kunnen dat meestal wel, maar er is ook een kans dat je scherm alleen maar een VGA ingang heeft. De PlayStation3 heeft alleen maar een HDMI en een uitgang voor van die RCA tulp stekkertjes (geel, rood en wit). Dat laatste is meestal niet op een computerscherm aan te sluiten (tenzij er RCA naar VGA adapters bestaan).

Maar als je een computerscherm hebt met een HDMI ingang en je hebt een HDMI kabel (en anders koop je die, zo duur zijn ze nou ook weer niet), dan is het mogelijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
Neem anders ook nog even een kijkje hier:
http://www.amazon.com/Wii-PS3-VGA-HDTV-Cable-Nintendo/dp/B0015MISAG

Blijkbaar bestaat er een kabel die je in de HDMI uitgang van je PS3 duwt en in de VGA ingang van je monitor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
RCA naar VGA bestaat volgens mij wel als adapter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je monitor bedoel je? Op dat plaatje zou je dus niet dat rechter stekkertje in je monitor drukken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen HDMI>VGA kabel maar een PS>VGA kabel, oftewel de speciale Playstation kabel naar VGA. HDMI>VGA kan niet.

Andere antwoorden (3)

Ja, dit kan, mijn broer heeft een ps3 en een xbox op zijn pc scherm aangesloten. Je kunt het zo aansluiten als je scherm een VGA ingang heeft. Als het een HDMI ingang is, moet je even zo'n kabel halen.
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Echt mooi beeld heb je dan, veel beter dan de meeste tv's :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe wil je een VGA kabel op een PlayStation3 aansluiten?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik dacht dat die standaard een VGA kabel had, of ben ik in de war met een andere console?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PlayStation 3 heeft geen VGA (tenzij de nieuwste versies dat wel hebben, maar volgens mij niet). De Xbox heeft dan geloof ik wel, maar die console ken ik niet zo goed. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even bestellen: http://www.consolepro.nl/vga-kabel-voor-wii-en-ps3-p-175.html
Aangezien het allemaal heel lastig is zal ik het even heel makkelijk maken. Er zijn 3 manieren om het voor elkaar te krijgen.

1. HDMI-HDMI (onwaarschijnlijk dat dat op je monitor zit)
2. HDMI-DVI (Meest waarschijnlijk) afbeelding.
3. PS-VGA (Wat hierboven al aangegeven is)

2. Geeft wel het probleem dat je geen audio meer mee krijgt. Maar dat kan je dan als het goed is via de PS aansluiting laten lopen die gewoon bij het PS pakket zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan, heeft je monitor boxen? Heb je aparte boxen bij je PC?
Je moet gewoon ff een HDMI kabel kopen kijke of die in je pc past en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een PS3 op een PC aansluiten is vrij zinloos.