Ik heb een HD ready tv en een Playstation 3. De PS3 sluit ik op de tv aan met AV kabels. Moet ik een HDMI kabel gebruiken voor HD kwaliteit?

Ik weet niet zoveel van HD dingen enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Een HDMI kabel is zeker nodig wil je in HD kwaliteit kunnen spelen. (Een andere mogelijkheid is om HD component te gebruiken)

Een HD-Ready TV kan HD tot 720p weergeven. Een PS3 kan tot 1080p (Full HD) weergeven, maar in de praktijk zijn veel spellen tot maximaal 720p te spelen omdat ze al genoeg rekenkracht vragen van de PS3.

De kwaliteit van je beeld zal er dus zeker heel erg op vooruit gaan. Vergeet wel niet om in het instellingenmenu van je PS3 aan te geven dat je je uitvoer op 720p HD wilt hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja.

Ik heb ook een tijd met een AV kabel gewerkt... Toen ik deze heb vervangen door een HDMI kabel, is het beeld VELE malen beter geworden...

Het maakt dus echt een groot verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een HDMI kabel geeft een goede verbetering van het beeld, maar Full HD zal het niet worden omdat een HD ready TV minder beeldpunten heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :)
Ja koop gewoon een hdmi kabel van paar euro laat je niet wijs maken om er een van paar tientjes te kopen gewoon een goedkope werkt net zo goed.
Zonder hdmi upscaled ie het beeld dus lijkt HD totdat je het verschil ziet met een hdmi kabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, jou tv ondersteund 720P dit is geen Full HD. De grap is is dat de native resolutie van bijna alle PS3 games 720P is en geen 1040P, de resolutie word dus verscherpt maar het oorspronkelijke signaal is 720P. Jouw HD-ready TV kan geen Full HD beelden weergeven maar wel Full HD signalen omzetten naar mindere kwaliteit zodat de tv deze wel weer kan geven. HDMI kabels zijn hun geld pas waard bij Full HD omdat de verschillen bij deze resolutie zodanig beter en groter zijn om een aankoop te rechtvaardigen.