Kun je PS3 spellen uit Turkije afspelen op de PS3 vn Nederland?

Ik ga binnenkort op vakantie naar Turkije, en heb gehoord dat de PS3 games daar goedkoper zijn. dus vroeg ik me af of je die games uit Turkije ook gewoon kan afspelen op de PS3 die we hier hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ja dat kan

Toegevoegd na 3 minuten:
PS: de ps3 is zelf niet regio vrij maar de spellen wel, er zijn een heel klein select aantal games die wel regio gebonden zijn.
maar let wel op als je nog een oude tv hebt, dan kan het problemen opleveren als je een game met NTSC code hebt terwijl je een PAL tv hebt.
Heb je gewoon een HD tv of monitor dan geen probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan. In tegenstelling tot de xbox 360 en de PlayStation 2, zijn de PlayStation 3 en zijn spellen niet regiogebonden, wat dus inhoudt dat je alle spellen kan spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals iedereen zegt ja dat kan maar je krijgt het spel wat je koopt wel in het Turk of je moet de taal veranderen maar daar zit niet vaak nederlands bij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk wel voor jezelf of je het echt wil doen, want volgens mij worden deze door de douane hier gezien als 'data-dragers' welke verboden zijn om in te voeren. Deze worden in beslag genomen en een fikse boete kan er ook bij komen. Je kan natuurlijk geluk hebben dat er geen controle zijn. (Ik ga er even van uit dat je met het vliegtuig gaat dus op de luchthaven langs beveiliging etc. moet)

Verder gun ik jou alle plezier met games en wil ik je absoluut niet tegenhouden om te kopen, maar zie het als een goedbedoeld gratis advies, want voor de prijs van de boete kan je heel veel leuke games hier in NL kopen :-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik praat helaas uit eigen ervaring...............:-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat stuk wat jij aanhaalt gaat over nagemaakte goederen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is precies je ervaring dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik begrijp de verwarring omtrent 'nagemaakte goederen' . Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar ik nam een aantal jaren geleden 3 games voor de Wii vanuit het buitenland mee........in beslag genomen.......en ook een boete van 350 euro.........ha ik moest ook een formulier ondertekenen waarbij ik als 'verdachte' moest ondertekenen (verklaren dat ik afstand doe van de goederen)
Ja, het is niet regionaal. Dat betekent dat het niet uit maakt waar de spellen vandaan komen.