In theorie is elke HDMI kabel geschikt van elk merk tegen elke prijs is laatst bewezen, of het nou eentje van €200 of van €12, zelf ben ik voor een officiele van Sony van €50 destijds gegaan omdat ik me daar lekker bij voel.
Maar dat is puur wat je zelf wilt.
Wat dus bleek is dat een kabel van €4 even goed is als een van €120 over een lengte van 1.5 M!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

HDMI!! dan heb je veel beter beeldkwaliteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hdmi is absoluut het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hdmi en mijn beeldkwaliteit is perfect! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HdMI kabel is het beste voor een ps3, ik gebruik deze op mijn xbox 360 super kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het antwoord is wel duidelijk, inderdaad is HDMI het beste omdat deze digitaal is, let er wel op dat het minstens een HDMI 1.4 kabel is, deze hoeven niet duur te zijn;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Een PS3 is HDMI 1.3 gespecificeerd. Een zogenaamde "1.4 kabel" kopen is dus onnodig.
2. Een kabel hoor je niet 1.3 of 1.4 te noemen maar standard of highspeed met of zonder netwerk mogelijkheid, deze regel is zo moeilijk dat zelfs fabrikanten er van afwijken. In de praktijk is elke hdmi kabel dus goed voor een PS3 om dat standard kabels haast niet meer verkocht worden. Als je ergens op moet letten is het dus dat deze highspeed is. http://www.digitalhome.ca/2009/11/version-numbers-to-be-banned-on-hdmi-cables/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4 is ALLEEN voor als je 3D wilt gamen, kijken, dus overbodig lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acht voor de prijs maakt het toch niet uit, de 1.4 is alleen maar beter ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Woods, ook niet juist er zijn nog meer functies toegevoegd bij 1.4 http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#Version_comparison . Overigens zijn deze alleen maar te gebruiken bij apparaten die dat ondersteunen. @tom klopt de prijs is laag en als je hem later voor een ander apparaat gaat gebruiken die die functies wel ondersteunt hoef je geen andere kabel te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de allerleukste grap is dat PS3 3D doet met HDMI 1.3 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat: Een HDMI kabel is een verbinding van 9 draadjes tussen twee gedeeltelijk digitale en enkele analoge contacten.
Op een lengte van 1,5m zullen er echt geen bitjes buiten de boot vallen, bovendien zal de foutcorrectie in de hypothetische gevallen toch de juiste data terugvinden.
De goedkope kabel van de Action van € 2,95 is net zo goed als een gehypte superkabel van meer dan 100 euro.
Vergelijk het met de zuurstofarme koperen monsterkabels die je voor de aansluiting van je Bose-setje met autoradio speakertjes in een duur houten jasje en dunne interne bedrading gebruikt: de ware gelovige "hoort het verschil", de scepticus gebruikt z'n oren en sluit echte speakers met gewoon wasmachinedraad aan.
Ik ben nog nooit een professioneel geluidtechnicus tegen gekomen die dergelijke mumbo-jumbo gelooft en zijn eigen oren laat hangen naar dergelijke psycho-acoustiek.
Hetzelfde geldt m.i. voor het digitale video verhaal.
De waanzin ten top is nog wel de vergulde optische stekker, maar dat moge duidelijk zijn.
(dit moest mij even van het hart, sorry daarvoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm waarin mijn verhaal zeg ik dat je een dure moet kopen? Ik koop zelf ook nooit een HDMI-kabel die meer kost dan een paar euro. Ik denk dat je mijn reacties verkeerd begrepen hebt. Ben het namelijk 100% eens met je verhaal. Zeker bij digitale overbrenging is alles onzin wat Monster doet met hun kabels. Misschien kan je even een zinsnede van mij herhalen waarin je je niet kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarin=waar in
Hdmi 1.4 3d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het antwoord lijkt me duidelijk maar nog even dit als je een Blue Ray disc wilt afspelen met je Ps3heb je sowieso een HDMI kabel nodig. En de HDMI kabel van de Action kwam als een van de beste uit de bus; € 2,69. De kabel aansluiten en niet meer verwijderen is de beste optie, als deze voortdurend in en uit gestoken wordt schijnt het niet bevorderlijk te zijn voor de beeldkwaliteit
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het antwoord lijkt me duidelijk maar nog even dit als je een Blue Ray disc wilt afspelen met je Ps3heb je sowieso een HDMI kabel nodig. Dat lijkt me stug, waarom zou de PS3 dat niet terugkunnen converteren naar 576i zodat het over een composite kabel(gele tulp) kan? Heb je een link of persoonlijke ervaring?
dudemeister
12 jaar geleden
de vraag was : Welke kabel is het beste - niet?
ergo HDMI - scart is niet meer van deze tijd en waarom zou je genoegen nemen met een mindere beeldkwaliteit?
PE : geen beeld met BR disc zonder HDMI kabel bij mijn Ps3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik al jaren geen scart meer maar daar gaat mijn reactie niet over, je zegt iets dat niet waar is: "als je een Blue Ray disc wilt afspelen met je Ps3heb je sowieso een HDMI kabel nodig." Dat is gewoon onzin ik heb voor de grap even mijn PS3 met de composite kabel aangesloten en heb zonder enige problemen i,Robot (Blu-Ray) werkend gekregen. En ja ik heb de HDMI kabel eruit getrokken. Wat er bij jou mis gaat weet ik niet maar het moet gewoon werken, ik zou ook niets kunnen bedenken waarom het niet zou werken. Welke kabel gebruik je precies en wat gebeurt er als je de BRD start?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha misschien heb je er al zo een (kan niet want bericht is van vandaag maar tock :P ) http://tweakers.net/nieuws/75594/nieuw-model-ps3-kan-hd-alleen-weergeven-via-hdmi.html
Ik stem op HDMI nog een voordeeltje, HDMI kabel kan makkelijk 15meter lang zijn!