Is dit legaal om te kopen

Het is een controler voor de PlayStation 3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je hebt een wapen als controller? Of je moet een Move controller er in stoppen, of het is gewoon nep.

Antwoorden (3)

Is ht van PlayStation zelf wel zoniet is het illigaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het wel of niet Sony is, is op geen enkele manier van invloed.
Nee,

Wapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
Het is verboden vuurwapens of andere wapens en munitie over de grens te brengen. Wapens en munitie zijn in Nederland verboden.

Onder de wet Wapens en munitie vallen bijvoorbeeld:

•vuurwapens
•slag-, stoot- en steekwapens (bijvoorbeeld messen, boksbeugels, zwaarden en dergelijke)
•gaspistolen
•alarmpistolen
•pepperspray
•speelgoedwapens die op echte wapens lijken
•munitie
U mag wapens en munitie alleen Nederland binnenbrengen als u daarvoor toestemming hebt van de Nederlandse overheid. Dat kan bijvoorbeeld voor wapens voor de schietsport en de jacht. Bel voor informatie over vergunningen voor het passeren van de Nederlandse grens met wapens Belastingdienst/Douane/Groningen/team Centrale Dienst In- en Uitvoer, telefoon 088 151 21 22.

Let op!

Speelgoedwapens en nepwapens die net echt lijken zijn ook verboden. Deze producten vallen ook onder de Wet wapens en munitie. Als de Douane deze nepwapens aantreft in uw bagage, dan worden ze in beslag genomen en schakelt de Douane het Openbaar Ministerie in.
Kijk voor meer informatie ook op de overheidswebsite www.vet-nep.nl.

Overtreding strafbaar
De Douane en verschillende opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd door de officier van justitie.

Bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat als het in het buitenland word gekocht, maar deze lijkt niet "echt" dus volgens mij zou het mogen.