Waarom is het spel Guitar Hero en de accessoires in Nederland zo veel duurder dan bijvoorbeeld in de Verenigde Staten?

Bij Amazon.com is Guitar Hero World Tour verkrijgbaar voor USD 98,99 inclusief gitaar, drumstel en microfoon. In Nederland betaal je voor ditzelfde pakket EUR 169,99. Dit terwijl de Dollar erg laag staat op dit moment. Waarom dit extreme prijsverschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het onderhavige spel zelf ken ik niet, maar voor veel computerspellen voor zo ongeveer alle platformen, geldt dat wanneer ze voor alle leeftijden beschikbaar moeten zijn, ze strikt genomen ook vertaald moeten worden. Dat kost veel programmeerwerk, en maakt de spellen dus ook duurder, vooral omdat de oplage in het nederlandse taalgebied erg klein is.

Heel veel spellen halen daarom ook absoluut de Nederlandse markt niet ; vooral voor de Gameboys bijvoorbeeld (maar ook de grote consoles) zijn ont-zet-tend veel leuke spellen voor meiden ook verschenen, maar die komen hier absoluut niet op de markt, omdat de doelgroep gewoon veel te klein is (en op die manier natuurlijk ook klein blijft).

Ik weet niet of er in dit geval veel vertaald en bewerkt moet worden aan het spel, maar in heel veel gevallen (niet alleen bij games, maar ook bij boeken, films, tijdschriften etc) is de kleine oplage door het kleine taalgebied uiteindelijk de grote ' spelbreker' . Moet je zien wat bijvoorbeeld Franse en Duitse en Engelse boeken en tijdschriften kosten vergeleken bij Nederlandse ; bijna schandalig.

In het geval van jou voorbeeld vind ik het verschil el erg groot. is dat de normale handelaarsprijs of een aanbieding ?
Ik moet je alleen teleurstellen als je van plan bent het te importeren : invoerings- en douanekosten en belastingen zullen er uiteindelijk in resulteren dat je ongeveer net zo duur uit bent als wanneer je gewoon in Nederland besteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Lol! Je zit je helemaal suf te tikken terwijl de vraag niet klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guitar hero is niet vertaalt.

Andere antwoorden (1)

Ik geloof zelf persoonlijk dat ze er extra aan willen verdienen.

In de V.S. zitten vaak winkels die nieuwe games aanbieden een prijs neer van (maar) $49.-

Het hoeft niet helemaal vertaald te worden.
Vaak heb je een computer daarvoor.
Ze werken met een computer die voor meer dan 99.9% nauwkeurig is.

De bron weet ik zo 1.2.3 niet meer.