Wat speelt de PS3 af?

Kunnen daar PS1 en PS2 spelletjes op?
De één zegt van wel en de andere weer niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Sowieso PS1 spellen kan het niet meer afspelen.

Of het PS2 spellen kan afspelen ligt aan het model
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3#Modellen

Daarbij wil ik wel zeggen dat nog wel PS1 en PS2 spellen kan downloaden (als het playstation netwerk het doet...).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de oude 60 GB versie kon je PS2 spellen afspelen (geen PS1 dus) en op de nieuwere modellen kan dat beide niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu voor het juiste antwoord:

ELKE PS3 kan PS1 games afspelen. Alleen de dikke Europese 60GB PS3 kan PS2 games afspelen.

*Amerikaanse modellen buiten beschouwing gelaten aangezien dat verwarrend werkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk even rechts onderin bij backwards compatibilty. Dus in dat mooie lijstje rechts waar een beknopt overzicht wordt gegeven.

Toegevoegd na 2 uur:
Er zijn een aantal PS1 spellen en ook een paar PS2 spellen die compatibiliteitsproblemen hebben, als je die precies probeert kan het lijken dat een PS3 geen PS1 of een "PS3 60GB" geen PS2/PS1 spellen speelt. Soms zijn die problemen weer verholpen met updates, het kan dus lonen je PS1 spellen opnieuw te proberen als ze ooit niet werkten op de PS3 met oudere firmware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wrm kan dat dan niet op mijn playstation?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vast een paar uitzonderingen, ik heb zelf de FAT PS3 60GB die PS2 games zou moeten spelen, daar zitten er ook een paar bij die het niet helemaal lekker doen of niet werken maar het gros van de games pakt hij zonder problemen. Ik weet ook niet hoe lang geleden je het geprobeerd hebt maar er zijn een paar updates geweest die sommige PS1 spellen wel weer speelbaar hebben gemaakt. Ik zal wel even het antwoord aanpassen want je snijdt wel een goed punt aan. Het kan zijn dat je natuurlijk 2 spellen probeert die het allebei niet doen en je opgeeft. Als alle spellen die je hebt het niet doen zou je dan een lijstje willen opgeven?