Hoe kan ik mijn ds met wifi verbinden?

Mijn ds kan ik verbinden met internet door nintendo wifi connection setup
De stappen die ik onderneem:
1. Klik op nintendo wifi connection settings
2. Klik op nieuwe verbinding
3. Search for acces point
4. Klik op mn internetverbinding
5. Vul het juiste wachtwoord in
6. Ik krijg een foutmelding dat het wachtwoord fout is en voor hulp naar support.nintendo.com moet gaan

Ipv stap 3 op manual setup klikken
4. Vul de gevraagde gegevens in maar weer een fout wachtwoord

Op mijn ipad is het wachtwoord wel goed
Het rare is dat als ik 6 cijfers en of letters word gevraagd of ik het wachtwoord goed heb ingevuld
Op de site support.nintendo.com word ik ook nauwelijks iets wijzer
Als ik mijn wachtwoord van mijn netwerk afhaal dan heb ik gewoon verbinding op mijn ds

Iemand die weet wat dit is, er ook ervaring mee heeft gehad of een oplossing heeft

Mvg kruimeltaart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

Ja dat heb ik ook. Je moet even kijken of er WAP of WEP staat, dat is wat anders. Als het wachtwoord gewoon klopt, is het probleem waarschijnlijk dat je router een firewall heeft. ( dat dat internetkastje een beveiliging heeft om apparaten als een ds niet toe te laten op internet.) Ik weet niet precies hoe je dat kunt oplossen, volgens mij kan dat niet.
Je kunt dan een UBS connector kopen ofzowat, maar dat is best duur.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ja, als je het wachtwoord erafhaalt lukt het waarschijnlijk wel, maar dan moet je je goed realiseren dat iedereen zomaar op jouw internet kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik mij goed kan herinneren van m'n oude DS kent deze alleen WEP beveiliging. Je zult de beveiliging van je draadloze netwerk dan moeten terugschroeven naar WEP. De nieuwere DSi kent echter ook WPSK-2 beveiliging hetgeen veel veiliger is dan het eenvoudig te kraken WEP.

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad, je moet de verbinding "manual"instellen, anders gaat het zeker niet werken