Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel geld heeft het sony gekost doordat psn gehackt was?

Praten we over duizenden, miljoenen, of miljarden dollars?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
605

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De hack zelf en het repareren van het lek/hack zal enkele duizenden Euro's gekost hebben. De inkomstenderving door het niet kunnen gebruiken van het PSN zal al meer gekost hebben. De eventuele schadevergoeding van klanten (maar dat zal nog best lastig te bewijzen zijn) en de opgelopen imageschade kan best in de xx miljoenen lopen, maar geen miljarden.

Overal worden gegevens opgeslagen en zo langzamerhand raakt men bijna gewend aan het openbaar worden van gegevens, zodat de ophef (en daarmee de schade op lange termijn) ook snel weer weggeebt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik nu een min geven voor je feitelijke onderbouwing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De feitelijke onderbouwing op een geschatte vraagstelling is lastig. Met een benadering of mening zoals mijn antwoord opgevat kan worden, is de vragensteller wellicht afdoende geholpen. Alsof iemand echt kan zeggen wat dit gekost heeft. Zelfs als dit door accountants berekend en dan door de marketing afdeling gepresenteerd wordt, weet nog niemand wat dit kost/gekost heeft. Indien mijn antwoord daarvoor een min verdient, prima. Ik zie dan graag een goed onderbouwd en feitelijk antwoord tegemoet. Indien ik een ander antwoord als waardevol acht, zal ik vanzelfsprekend op de 'thumbs-up' drukken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding