Wat is onlive precies en wanneer kan ik het in nedetland verwachten ?

Iets over cloud gaming kan iemand mij dat uitleggen ? Zoveel mogelijk wat er omheen gebeurt

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hier een leuk artikel dat alles
op een rijtje zet.

http://www.gamez.nl/special/30762-onlive---een-revolutie-of-een-project-dat-gedoemd-is-om-te-mislukken.html

Toegevoegd na 21 uur:
Klopt GV lijkt een streepje verkeerd over te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de link werkt niet.
Bij Gamekings hebben ze dit toevallig net behandeld. zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OnLive is een systeem waar je met een kastje op de tv gaat gamen. In tegenstelling tot een console, wordt alles gestreamed. Je zou het kunnen vergelijken met tv kijken. Het beeld regeert op de afstandsbediening. Bij OnLive is die afstandsbediening alleen een controller en gaat de communicatie heel erg snel. Je betaald voor een lidmaatschap om te gamen en hoeft je dus geen zorgen te maken over dat je de nieuwste gaming hardware in huis moet hebben.

Ik sprak enkele maanden geleden met een van de programmeurs achter OnLive. Hij had toen een demo opstelling in Amsterdam. Hij vertelde dat OnLive alleen goed werkt wanneer de servers op maximaal 1.000 km afstand staan. Het zal nog even duren voor ze in europa aan de slag gaan. Omdat Duitsland en Engeland grote markten zijn, zullen wij er al snel van meeprofiteren wanneer ze de oversteek maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was er ook niet een mogelijkheid om het op een (bijv. grafische zwakke) computer te gebruiken? Of zijn ze daar vanaf gestapt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben in het verleden wel met players geexperimenteerd. Echte hebben ze geen invloed op de kwaliteit van die pc waardoor ze voor eigen hardware gekozen hebben. Het bedrijf komt wel met een player voor de HTC Flyer tablet. Dit mede omdat HTC sinds kort mede eigenaar in OnLive is. Eerder lanceerden ze al een viewer app voor de iPad. De reden dat OnLive dit wel voor deze hardware doet zal hoogst waarschijnlijk zijn omdat de consument de hardware en firmware niet aan kan passen (niet standaard in elk geval)