hoe kunnen nintendo DS spellen zoveel kleiner zijn als gameboy advance spellen, terwijl ze toch veel meer info bevatten ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op een microSD kaart (die nog veel kleiner is) kunnen zelfs honderden DS spellen staan. Een DS spel is maar 16 tot 128 MB groot. GBA spellen zijn nog een stuk kleiner.

Dit komt door de chips steeds kleiner kunnen worden. Doordat schakelingen dichter opelkaar zitten. Vroeger had je een heel gebouw nodig voor 1 computer die nog een heel stuk trager was en minder geheugen had dan jouw DS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de techniek niet stilgestaan heeft in de tijd tussen de advance en de DS.

Kijk maar eens hoe klien een geheugen kaartje kan zijn in vergelijing met een old school diskette.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heet vooruitgang. Een dvd of blu-ray disc is net zo groot als een cd, maar er past wel veel meer informatie op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De eerste harde schijf was meer dan een kubieke meter groot en er kon 4,8 MB op.
Dat past nu op een zandkorrel of zo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De omvang van de drager zegt niet altijd wat. Als voorbeeld kun je de cd en dvd vergelijken. De schijven zijn even groot en toch past er op een dvd 6 tot 13 keer zoveel data op.