rollercoaster tycoon 1

Ik wil heel graag rollercoaster tycoon 1 spelen, (heb de legale cdrom) maar het is gemaakt voor windows 98 en ik heb windows 7, zodra ik het erin doe en probeer te installeren loopt ie compleet vast. Is er toch een mogelijkheid dat ik het wel kan spelenv?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat wel lekker he, dat gamen ;)

Het beste antwoord

Spelen op een windows 98 pc, voor 20 euro heb je er een!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je serieus een pc kopen voor 20 euro? :-l en waar dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tweede hands pc met windows 98 is niet onrealistisch, ik zal even voor je zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor meerdere hits in die prijsklasse op marktplaats.

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet of je heel goed bent met pc's maar als ik de site die ik hieronder noem volgt, moet het goed komen.

Het is zo te lezen wel veel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Ik ben zelf niet heel computertechnisch maar misschien heb je wat aan onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan in Windows 7 als je de XP modus download en installeert. Dit is een optie in Windows 7 professional, ultimate en Enterprise.

In de XP modus installeer je een virtuele XP machine waarin je je spel kunt instaleren (ook andere XP programma's). De kans is groot dat een windows 98 spel ook onder XP goed speelt, maar niet onder Vista of Windows 7.

Met VMWare zou je zelfs een Windows 98 machine virtueel kunnen installeren, maar VMWare is niet gratis én je moet dat ook nog beschikking hebben over een licentie van Windows 98 en de installatiesoftware. De geboden WIndows XP modus is een zeer handige oplossing.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een andere optie is om het onder WIndow 7 aan de praat te krijgen. Je moet dan zorgen dat de CD niet automatisch installeert. Je opent de inhoude van de CD in de verkenner en klikt rechts. Je kiest dan Run as Administrator. Door rechts te klikken op de applicatie (.exe) en dan voor instellingen te kiezen kan je ook de compatibiliteitsmodus kiezen (zie afbeelding). Dat is wat anders en minder goed dan de XP modus onder Windows 7.

Na installatie zonder Windows XP modus heb je waarschijnlijk ook een patch nodig, op een forum kwam ik deze tegen (gechecked met virusscanner, maar niet of deze werkt):

http://www.piggymoo.com/download/RCT-DU.exe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet een programma op internet opzoeken die je pc in eentje van 98 kan omzetten en dan zal het lukken