Als je uiterlijk bedoelt, denk ik dat ze dit doen omdat het ook een spelconsole is van dezelfde fabrikant. Je kan het een beetje vergelijken met autofabrikanten. Die hebben ook verschillende modellen van hetzelfde merk, die uiterlijk meestal wel wat gelijkenissen vertonen.

Als je de interface bedoelt, vermoed ik dat dit gewoon uit gebruiksgemak voor de gamer gedaan is. Iemand die gewend is met zijn PS3 op TV te spelen, kan dan ook veel sneller weg met de interface op de PSP en andersom. En het komt beide van Sony, dus dit maakt het ook wel te verklaren. Kijk maar naar verschillende andere producten, zoals camera's, GPS'en... Allemaal met ongeveer dezelfde onderlinge interface en toch vaak heel andere systemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psp verkocht heel goed dus dachten ze beetje zelfde maken