Hoe overtuig ik mijn ouders voor een 16 of 18+ game?

Ik ben 13 en een heleboel van mijn vrienden hebben black ops(daar doe ik het voor maar golden eye ofzo is ook goed) ik wil graag tegen ze online spelen maar mijn moeder vind dat er niet voor niets 16/18+ opstaat. Ik heb hier al eindeloze discussies(??) over gehad maar nog zonder succes. Kan er iemand tips geven??

Toegevoegd na 6 dagen:
Helaas is mijn moeder redelijk technisch en trapt ze niet in bewerktrucjes enzo.
Maar het zou fijn zijn alsik weet waarom games 16/18+ zijn. Want ze heeft er wel vertrouwen in dat ik niet in het rond gaat schieten ofzo. En dat de beelden geen effect op mij hebben(!!) dus als het om de beelden 16/18+ is dan mag ik die spellen dus!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet kut man dat je geen 16 en 18+ mag.

Het beste antwoord

Neem ze een keer mee naar een gamewinkel en vraag of je het spel kan uitproberen, je ouders kunnen dan aan den lijven ondervinden of ze de beelden schadelijk voor jou vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dit advies volgt.
moet je toch naar Gamemania gaan. daar kan je het gratis uitproberen

Andere antwoorden (7)

Leeftijdsgrenzen zijn er niet voor niets, dus probeer het te vergeten, en zoek een ander leuk spel uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk vervelend voor je als je vrienden het wel mogen en jij niet.
Maar..... je bent 13, als je alles in het leven 30% eerder wilt doen want doe je dan aan het eind van je leven met de rest van je leven?

relax, je wordt vanzelf 16
13 jaar geleden
even voor de duidelijkheid:
16+/18+ is een ADVIESleeftijd, geen leeftijdgrens.
winkels moeten zich er aan houden, maar je ouders hoeven dat niet.

ik zou gewoon goed proberen bij alle winkels te kijken of niet 1tje ze verkoopt aan jongere mensen. een vriend van me(13) had bij een lokaal winkeltje Black ops gehaald.

trouwens, black ops is heel tof :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dat had ik ook ;-)

ik heb gewoon lang genoeg gezeurd tot me ouders gek werden :-D

Je kan ook zeggen bijv.: Het is toch beter dat ik dat op een schermpje doe dan in het echt?

of je kan zeggen: Bij mijn vrienden speel ik ook 16/18+ spellen dus wat maakt het uit of ik het daar doe of hier?

Good Luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel ze dat bloed etc. uitgezet kan worden. Daardoor heeft een vriend van mij ook uiteindelijk een shooter mogen kopen.

Of je neemt een aut speelgoed geweer en rent daar mee door het huis en schiet op je ouders, als ze vragen waarom je dat doet zeg je:'Sorry, maar ik kan het nou eenmaal niet op de PC doen'.

Maar ik denk dat dat 1e beter werkt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een advies geen leeftijdsgrens dus je mag het gewoon kopen in de winkel.
anders nog een tip blijf zeuren en zeuren.
nog iets zeg dat al je vrienden die spellen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen goedkeuring nodig hebt om het te kopen bestel je hem gewoon online (evt 2e hands) checken ze je leeftijd niet.

Je moeder is een ander verhaal, ik zou een paar stickertjes maken met het zelfde icoontje maar dan 13+ of zo er op, die plak je dan op het spelletje, als jou moeder net zo technisch is als die van mij gelooft ze het wel als je zegt dat dit een speciale "kind vriendelijke" versie is :-)

vergeet niet al het bloed etc. uit te zetten voor als ze een keer de kamer binnen komt..

plaatjes van de ESRB staan in t linkje, veel succes

Toegevoegd na 8 uur:
de ESRB is een amerikaanse rating, waarschijnlijk gerelateerd aan de US (lees preuts)
http://nl.wikipedia.org/wiki/ESRB

de europese variant PEGI is ... niet veel anders, je hoeft maar de tv aan te zetten en je ziet ergere dingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PEGI

"Sommige mensen, voornamelijk jongeren, vinden de PEGI-leeftijdsclassificatie te hoog. Bijvoorbeeld bij games die 16+ of 18+ zijn door scheldwoorden als "motherfucker" of vervloekingen. Een recent voorbeeld hiervan is Call of Duty Black opps."

Dus scheldwoorden zijn automatisch 16/18+